راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پیام‌رسان بله با رشد ۷۶ درصدی به ۹/۸ میلیون تراکنش مالی رسید / آپ‌تایم بودن ۹۹/۹۷ درصدی بله

بله یکی از پیام‌رسان‌های ایرانی است که در مدت کوتاهی که از فعالیت آن می‌گذرد توانسته به سطح بالایی از کیفیت و قابلیت رسیده است. پیام‌رسان «بله» در این مدت توانسته کاربران زیادی را جذب خود کند و به‌خصوص در ماه‌های اخیر رشد رجوع مردم به این پیام‌رسان سرعت بیشتری گرفته است.

به گزارش روابط عمومی بله، پیام‌رسان «بله» گزارشی از عملکرد خود در سه ماه گذشته (تابستان 97) منتشر کرد که نشان می‌دهد این پیام‌رسان با روندی صعودی رکوردهایش در سال فصل بهار را جابجا کرده است. در سه‌ماهه تابستان تمرکز بله بیش از همه روی ارتقای پایداری سرویس‌های مالی و پیام‌رسانی، افزایش کاربری‌ها و همچنین معرفی بیشتر امکانات کاربردی بله به کاربرانش بود.

در انتهای فصل تابستان رشد اعضای بله نسبت به پایان بهار ۱۹ درصد بود و در حال حاضر تعداد کاربران بله به 2/250/000 نفر رسیده است اما رشد نرخ استفاده کاربران از قابلیت‌های کاربردی و اجتماعی بله بیش از سه برابر این میزان بود. تعداد تراکنش‌های مالی در بله ۷۶ درصد و حجم انتقال پول ۹۶ درصد افزایش داشت.

یکی از فعالیت‌های فنی جدی فصل گذشته، تکمیل و ارائهٔ نسخه‌های جدید API و SDKهای پلتفرم بازو (بات) بود؛ به همین پشتوانه تاکنون ۳۶۰۰ بازوی جدید روی بله ساخته‌شده است. همچنین تعداد کانال‌ها رشد قابل‌توجهی در طول تابستان داشتند، در حال حاضر 127 هزار کانال و 117 هزار گروه ایجادشده است.

در طی فصل تابستان امسال با رشد 76 درصدی نسبت به فصل بهار، 9/8 میلیون تراکنش مالی (شامل کارت به کارت، پرداخت قبض، خرید شارژ و…) انجام‌شده است.

در این مدت تعداد تراکنش موفق کارت به کارت با رشد 95 درصدی به عدد 6 میلیون رسیده است، تعداد انتقال پول با رشد 95 درصدی به عدد 2500 میلیارد تومان رسیده است در حال حاضر 70 هزار تراکنش کارت به کارت روزانه، 28 میلیارد تومان انتقال پول روزانه و 50000 درخواست پولی ارسالی صورت گرفته است.

با تمرکز تیم فنی بله بر پایداری شبکه، به‌صورت متوسط 99/97 درصد زمان روزانه، «بله» در دسترس و در حال ارائه سرویس بوده است. این آمارها شاهد پویایی پلتفرم بله و موفقیت در حفظ کاربرانش است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.