راه پرداخت؛ پرمخاطب‌ترین رسانه فین‌تک ایران

مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی، دپارتمان فناوری اطلاعات شرکت‌های بیمه‌ای را ارزیابی می‌کند

0

فرآیند این ارزیابی دارای مراحل مختلفی است که مرحله دوم آن با موضوع بررسی مشترک فرم‌های خود اظهاری از روز شنبه مورخ ۱۷ شهریور ۹۷ در حال انجام است و تا اواسط مهرماه سال جاری ادامه دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، ارزیابی صورت گرفته باهدف سنجش وضعیت فناوری اطلاعات صنعت بیمه و شناخت نقاط قوت و قابل‌بهبود شرکت‌های بیمه برای سیاست‌گذاری مناسب و ارتقا سطح فناوری اطلاعات صنعت بیمه انجام می‌شود.

این امر موجب رقابت، ایجاد وحدت رویه و هم‌راستایی در برنامه‌های فناوری اطلاعات بیمه مرکزی و شرکت‌ها، استانداردسازی فعالیت‌های الکترونیکی و بهبود خدمت‌رسانی به بیمه‌گزاران می‌شود.

در این ارزیابی، رتبه‌بندی شرکت‌ها بر مبنای شاخص‌های «تعامل با سنهاب، استانداردها و روش‌های توسعه نرم‌افزار، پشتیبانی و نگهداری از نرم‌افزارها و سخت‌افزارها، امنیت شبکه و اطلاعات، خدمات الکترونیکی، زیرساخت مرکز داده (لایه‌های فیزیکی و شبکه)، طرح تداوم کسب‌وکار، منابع انسانی حوزه فناوری اطلاعات، هوش تجاری، نقشه راه اصلی توسعه فناوری اطلاعات، شناسایی تقلب و تخلف» صورت می‌گیرد که هریک از این شاخص‌ها دارای وزن متفاوت بوده و مهم‌ترین و بیشترین درصد وزنی، مربوط به شاخص «تعامل با سنهاب» است.

مقرر است ارزیابی وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت‌های بیمه به‌صورت دوره‌ای و از طریق سامانه ارزیابی بیمه مرکزی انجام شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.