راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی، دپارتمان فناوری اطلاعات شرکت‌های بیمه‌ای را ارزیابی می‌کند

فرآیند این ارزیابی دارای مراحل مختلفی است که مرحله دوم آن با موضوع بررسی مشترک فرم‌های خود اظهاری از روز شنبه مورخ 17 شهریور 97 در حال انجام است و تا اواسط مهرماه سال جاری ادامه دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، ارزیابی صورت گرفته باهدف سنجش وضعیت فناوری اطلاعات صنعت بیمه و شناخت نقاط قوت و قابل‌بهبود شرکت‌های بیمه برای سیاست‌گذاری مناسب و ارتقا سطح فناوری اطلاعات صنعت بیمه انجام می‌شود.

این امر موجب رقابت، ایجاد وحدت رویه و هم‌راستایی در برنامه‌های فناوری اطلاعات بیمه مرکزی و شرکت‌ها، استانداردسازی فعالیت‌های الکترونیکی و بهبود خدمت‌رسانی به بیمه‌گزاران می‌شود.

در این ارزیابی، رتبه‌بندی شرکت‌ها بر مبنای شاخص‌های «تعامل با سنهاب، استانداردها و روش‌های توسعه نرم‌افزار، پشتیبانی و نگهداری از نرم‌افزارها و سخت‌افزارها، امنیت شبکه و اطلاعات، خدمات الکترونیکی، زیرساخت مرکز داده (لایه‌های فیزیکی و شبکه)، طرح تداوم کسب‌وکار، منابع انسانی حوزه فناوری اطلاعات، هوش تجاری، نقشه راه اصلی توسعه فناوری اطلاعات، شناسایی تقلب و تخلف» صورت می‌گیرد که هریک از این شاخص‌ها دارای وزن متفاوت بوده و مهم‌ترین و بیشترین درصد وزنی، مربوط به شاخص «تعامل با سنهاب» است.

مقرر است ارزیابی وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت‌های بیمه به‌صورت دوره‌ای و از طریق سامانه ارزیابی بیمه مرکزی انجام شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.