پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
ضرابیه: جای تأسف دارد که ما نتوانستهایم جذابیت بیمههای عمر را به افکار عمومی نشان دهیم
احمدرضا ضرابیه مدیرعامل بیمه سامان در نشست پنل جمعبندی توصیههای سیاستی سمینار توسعه بیمههای زندگی گزارش، خود را پیرامون پنل محصولات جدید بیمههای زندگی ارائه کرد.
به گزارش روابط عمومی بیمه سامان، ضرابیه گفت: «مهمترین نتیجهای که در پنل محصولات جدید بیمههای زندگی گرفته شد حاکی از آن بود که باید آئیننامه ۷۸ جدی گرفته شود و از حسابرسان رسمی و اکچوئرهای رسمی در هر شرکت استفاده شود.»
مدیرعامل بیمه سامان با طرح اهمیت شفافیت در شرکتهای بیمه اظهار داشت: «مقررات باید بهگونهای تدوین شوند که در آن گرایش به شفافیت در صورتهای مالی با ارائه گزارشهای اکچوئران، همراه شود و مشهود باشد و در آئیننامه ۷۸ به این بحث با جدیت پرداخته شود.»
او افزود: «محصولات جدید بیمه یا یونیت لینکها میتوانند در حوزه سرمایهگذاری ایجاد شفافیت کنند و طبیعی است که این شفافیت برای شرکتهای بیمه در حوزه نوع و بازده سرمایهگذاریها و علت انتخاب سرمایهگذاری توسط شرکت بیمه بسیار حائز اهمیت است و لازم است با دقت بالایی انجام شود.»
ضرابیه خاطرنشان کرد در حال حاضر بیمههای زندگی به خاطر جنبههای سرمایهگذاری است که فروش میرود و این امر جای تأسف دارد که ما نتوانستهایم جذابیت بیمههای عمر را به افکار عمومی نشان دهیم.
او به تجارب شرکتهای بیمه درزمینهٔ شفافیت در سرمایهگذاری اشاره کرد و گفت: «عرضه اوراق بیمهای توسط شرکت بیمه ملت و طرح سهامدار شدن در بیمههای عمر توسط شرکت بیمه پارسیان نشان میدهد که در این مسیر گامهایی توسط بیمهها برداشتهشده است.»
او گفت: «بیمههای زندگی سالانه ۴۰ درصد رشد داشتهاند و خود را بهخوبی نشان دادهاند و در ادامه این مسیر تأکید میکنم که ضرورت دارد سهام شرکتها به اندوخته زندگی اختصاص یابد.»
توجه به استارتآپها و خلق محصول بیمهای جدید با پردازش دادهها
ضرابیه در ادامه بحثهای خود در پنل جمعبندی توصیههای سیاستی به ورود استارتآپها به صنعت اشاره کرد و گفت حضور آنها در صنعت بیمه مغتنم است و باید فضای لازم برای فعالیتهای آنان را بهگونهای ایجاد کرد که مانع از کوچ آنها به صنایع دیگر شود.
او افزود: «اکنون در دنیا طراحی محصول توسط عوامل فروش انجام میشود و این برونسپاری بسیار هوشمندانه و مؤثر است چون آنها دائماً خود را بهروز میکنند و از زوایای مختلف به ابعاد موردعلاقه خود در صنعت توجه دارند.»
ضرابیه کاوش در دادهها و اطلاعات شرکتها را موجب خلق محصول بیمهای جدید دانست و گفت: «اکنون اطلاعات انباشته در شرکتهای بیمه و پردازش لایههای اطلاعات موجود با استفاده از روشهای علمی آنچنان حائز اهمیت است که از این دادهها میتوان با ویژگیهایی که استارتآپها دارند بهطور مرتب محصول جدید تولید کرد.»
او افزود: «هماهنگ شدن با نیازهای جدید به قابلیتهایی نظیر سرعت و شناخت، همراه است و صنعت بیمه به این چابکی نیاز دارد.»