راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عضویت شرکت‌های استارت‌آپی در سازمان نصر رسمی شد

کلیات نحوه عضویت استارت‌آپ‌ها در شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) به تصویب رسید. به گفته جعفر محمدی، عضو هیئت‌مدیره سازمان نصر هر استارت‌آپی که در حوزه ICT فعالیت کند ازاین‌پس امکان عضویت در این سازمان را خواهد داشت.

به گزارش پیوست، او در خصوص جزییات عضویت استارت‌آپ‌ها در سازمان نصر می‌گوید: «با این عضویت فضایی ایجاد خواهد شد تا شرکت‌های استارت‌آپی امکان استفاده از مزایایی چون حق مشاوره حقوقی، مالیاتی و غیره را به‌صورت رایگان داشته باشند. از سوی دیگر ازاین‌پس استارت‌آپ‌های می‌توانند کمیسیون مشخصی در سازمان داشته باشند و با رایزنی با دیگر کمیسیون‌های سازمان امکان حل مشکلات فعالیتشان به‌راحتی فراهم شود. از سوی دیگر این عضویت و ارتباط این شرکت‌های نوپا با کمیسیون‌های دیگر سازمان به آن‌ها کمک خواهد کرد تا بتوانند با نهادهای دولتی ارتباط بهتری برقرار و به‌راحتی از حق‌وحقوق خود دفاع کنند.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا محدودیتی برای عضویت شرکت‌های استارت‌آپی در سازمان نصر وجود دارد یا خیر نیز اعلام کرد:‌ «در آیین‌نامه این عضویت اعلام‌شده که اگر عمر شرکت استارت‌آپی ۳ سال است و گردش مالی آن‌هم به ۵۰۰ میلیون تومان در سال می‌رسد پس به‌عنوان شرکت عادی به عضویت سازمان نصر درآیند اما اگر عمر شرکتی کمتر از ۳ سال است و گردش مالی آن‌هم به زیر ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد، می‌تواند تحت عنوان استارت‌آپ عضوی از سازمان باشد.»

به گفته او استارت‌آپی هم که هنوز شرکتی ثبت نکرده است می‌تواند به‌عنوان عضو حقیقی به عضویت سازمان نصر درآید. بنا بر اظهارات محمدی چون سازمان با طرح عضویت استارت‌آپ‌ها به دنبال کسب درآمد نیست، تخفیف‌هایی برای عضویت استارت‌آپ‌ها در سازمان نصر در نظر گرفته است.

ازجمله اینکه شرکت‌ها استارت‌آپی برای عضویت در سازمان نصر از پرداخت ورودیه (به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان) معاف شده‌اند. از سوی دیگر هم حق عضویت (۵۰۰ هزار تومان سالانه) از این شرکت‌ها در سال اول با ۹۰ درصد تخفیف، سال دوم ۶۰ درصد و سال سوم ۳۰ درصد تخفیف گرفته خواهد شد.

اولین بار مردادماه امسال بود که محمدباقر اثنی عشری، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، در نشست خبری مشترک با رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران خبر از امکان عضویت استارت‌آپ‌ها در سازمان نصر را داده بود.

ابتدای هفته جاری نیز علی آذرکار، دبیر سازمان نصر تهران، اعلام کرد که کلیات نحوه عضویت استارت‌آپ‌ها در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مشخص‌شده و در انتظار تأیید نهایی سازمان فناوری اطلاعات است تا درنهایت در شورای مرکزی نصر کشور تصویب و فرآیند عضویت آن‌ها آغاز شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.