راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برداشت از حساب‌جاری بدون ارائه چک از طریق حواله ساتنا و پایا ممکن شد

بانک مرکزی باهدف تسهیل عملیات بانکی برای مردم، مجوز برداشت از حساب‌جاری اشخاص حقیقی را بدون ارائه چک و از طریق حواله ساتنا و پایا صادر کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، بخشنامه اخیر بنا بر درخواست بانک‌ها صادرشده و بر اساس آن اشخاص حقیقی می‌توانند در زمان مراجعه به شعب بانک در صورت همراه نداشتن دسته‌چک عملیات برداشت از حساب‌جاری را از طریق حواله ساتنا و پایا که یک حواله برداشت از حساب است، انجام دهند.

البته در بخشنامه حساب‌جاری که سال گذشته به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده، این موضوع موردتوجه قرارگرفته بود اما در دستورالعمل آن آمده بود؛ «هرگونه برداشت از حساب به‌غیراز چک باید به تأیید و تصویب بانک مرکزی برسد» که این دستورالعمل ابهاماتی را برای برخی بانک‌ها ایجاد کرده بود.

بانک مرکزی باهدف ابهام‌زدایی از این بخشنامه و تسهیل عملیات بانکی برای مشتریان، موضوع برداشت از حساب‌جاری اشخاص حقیقی بدون ارائه دسته‌چک را به کمیسیون پولی و بانکی ارجاع داد و بر اساس مصوبه این کمیسیون، مجوز برداشت از حساب‌جاری اشخاص حقیقی از طریق حواله ساتنا و پایا صادر شد. البته اشخاص حقیقی باید برای انجام این فرآیند به شعبی مراجعه کنند که در آن حساب‌جاری دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.