راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آنچه درباره استفان اسکوئری مدیرعامل شرکت آمریکن اکسپرس باید بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / استفان اسکوئری، کارآفرین و بازرگان آمریکایی است که در حال حاضر به‌عنوان مدیرعامل شرکت خدمات مالی آمریکن اکسپرس فعالیت می‌کند. او قبل از اینکه از فوریه 2018 به‌عنوان مدیرعامل شرکت، به فعالیتش ادامه دهد، در سمت معاون هیات‌مدیره آمریکن اکسپرس حضور داشت. او در سال 1981 با مدرک لیسانس علوم و در سال 1986 با مدرک MBA از دانشگاه منهتن فارغ‌التحصیل شد.

استفان چهار سال به‌عنوان مشاور مدیریت در شرکت آمریکایی آرتور آندرسن حضور داشت. از سال 2017 هم عضو هیات‌مدیره شرکت خرد چندکاناله آمریکایی جی.کرو و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه عمر آمریکایی گاردین است. اسکوئری از سال 1985 به شرکت آمریکن اکسپرس محلق شد و از سال 2000 تا 2002 به‌عنوان رئیس گروه سرویس‌های مستقر در ایالات متحده و کانادا در این شرکت فعالیت می‌کرد و در سال 2005 به‌عنوان مدیر ارشد اطلاعات آمریکن اکسپرس انتخاب شد. در سال 2015، سمت او به معاونت هیات‌مدیره شرکت ارتقا پیدا کرد.

شرکت آمریکن اکسپرس که به آمکس هم معروف است، در سال 1850 تاسیس شد و مقر اصلی آن در مرکز مالی جهانی نیویورک است و یکی از 30 شرکت عضو میانگین صنعتی داوجونز محسوب می‌شود. کسب‌وکار اصلی شرکت در حوزه کارت شارژ، کارت اعتباری و چک‌های مسافرتی است.

در سال 2016 تعداد کارت‌های اعتباری که از شبکه آمریکن اکسپرس استفاده می‌کردند، حدود 22.9 درصد از کل حجم تراکنش‌های کارت‌های اعتباری ایالات متحده را تشکیل می‌دادند. در 31 دسامبر 2017 این شرکت 112.8 میلیون کارت ارائه داده بود که بیشتر آنها در آمریکا مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در سال 2018 هم مجله فورچون، آمریکن اکسپرس را به‌عنوان چهاردهمین شرکت محبوب دنیا و بیست‌وسومین شرکت برتر برای کار کردن معرفی کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.