راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کداک، آغازی بر یک پایان / آیا صنعت بانکداری به سرنوشت کداک مبتلا خواهد شد؟

ماهنامه عصر تراکنش / کداک دیگر به یک نماد تبدیل شده است. هر جایی که می‌خواهند مثالی از سوءمدیریت بزنند به کداک اشاره می‌کنند. سوالی که این روزها برخی می‌پرسند این است که آیا صنعت بانکداری به سرنوشت کداک مبتلا خواهد شد؟ برخی می‌گویند شباهت زیادی بین فشار رقابتی موجود در صنعت بانکداری با نیروهایی که کداک، بلاک‌باستر، بوردرز و تکسیس را به آستانه‌ ورشکستگی کشاندند، وجود دارد.

هدف از انجام چنین مقایسه‌ای برای آینده‌ صنعت بانکداری است و به بانکداران می‌فهماند که نباید به خودشان غره شوند و دست از نوآوری و احترام گذاشتن به انتظارات مشتری بردارند.

مدیرعامل سابق بارکلیز به‌تازگی اعلام کرده: «به‌ احتمال‌ زیاد، صنعت بانکداری به سرنوشت کداک مبتلا خواهد شد.» طی ۱۰ سال گذشته، بانکداران، فن‌شناسان، مشاوران و خبرنگاران مالی، نظرات مشابهی را بیان کرده‌اند و به بانک‌ها هشدار داده‌اند که از شرکت‌هایی مثل کداک، بلاک‌باستر، بوردرز، آمازون و اوبر پند بگیرند.

تصویر مربوط به ساختمان مرکزی و کارخانه کداکدر سال 1910 در روچستر است.
تصویر مربوط به ساختمان مرکزی و کارخانه کداکدر سال 1910 در روچستر است.

از نظر آنها راهکار این است که بانک‌ها در حوزه‌ فناوری و تکنولوژی‌، سرمایه‌گذاری انجام دهند؛ ولی بسیاری از بانکداران سنتی، این راهکار را قبول ندارند. اکثر مردم، دلیل ناکامی این شرکت‌ها را تحولات تکنولوژی می‌دانند و از اشتباهات بزرگی که در اتخاذ استراتژی مناسب در مقابل این تکنولوژی‌ها رخ داده، چشم پوشی می‌کنند.

هم‌اکنون نیز بسیاری از مردم با شمردن تفاوت‌های بین بانکداری و شرکت‌های مذکور، از عدم توجه بانک‌ها به تکنولوژی و تغییرات اخیر حمایت می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.