راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جلسه انجمن فین‌تک 3 شهریورماه برگزار شد / مهدی عبادی دبیر انجمن فین‌تک ایران شد

در تاریخ شنبه ۳ شهریورماه ۱۳۹۷ جلسه انجمن فین‌تک در محل کافه خرد واقع در مرکز نوآوری دانشگاه علامه با حضور اعضای انجمن برگزار شد.

به گزارش انجمن فین‌تک ایران، در ابتدای جلسه میلاد جهاندار دبیر انجمن فین‌تک گزارشی از فعالیت‌های انجمن در این مدت ارائه کرد.

 

هدف از تشکیل انجمن

اولین جمع استارت‌آپ‌های فین‌تک که بعدها شکل انجمن را به خود گرفت در ابتدا باهدف حل مشکلات و چالش‌هایی که از جانب برخی نهادهای حاکمیتی برای تعدادی از کسب‌وکارهای فین‌تکی اتفاق افتاده بود شکل گرفت که تجربه موفقی از همکاری و پیگیری و کار صنفی بود که منجر به حل مشکل هم شد.

از روز اول ایجاد تشکل به‌خودی‌خود هدف نبود بلکه ابزاری بود برای رسیدن به هدف مشترک که همان پیگیری و مطالبه حقوق استارت‌آپ‌های فین‌تک بود.

 

دبیر و نماینده انجمن

میلاد جهاندار در ادامه توضیح داد که مطالبه گروهی نیازمند وجود نماینده‌ای بود که بتواند به نمایندگی از جمع، در جلسات و کارگروه‌های مختلف با نهادها و سازمان‌ها شرکت کند و مکاتبات اداری را انجام دهد لذا لاجرم فردی به‌عنوان دبیر انجمن بارأی گیری اعضای اولیه انتخاب شد که به دلیل اینکه پس از مدتی مشخص شد زمان زیادی برای این کار نیاز است و فرد قبلی امکان صرف زمان بیشتر را ندارد این مسئولیت بر عهده من گذاشته شد و تا امروز تمام تلاش خود را در این جهت به کار گرفته‌ام و خداروشکر نتایج خوبی را در این مدت با همدلی همه اعضا به‌دست‌آمده است.

 

نیاز به مشارکت بیشتر

مطالبه گری جمعی و حل دغدغه‌های مشترک با مشارکت اعضا پیوند محکمی بود که کسب‌وکارهای انجمن را دورهم جمع کرد، هدف انجمن محقق نخواهد شد مگر با مشارکت همه کسب‌وکارهای فعال حوزه فین‌تک.

در حال حاضر کسب‌وکارهای حوزه پرداخت بیش از سایر گروه‌ها در انجمن فعال هستند اما این ظرفیت و فرصت برای همه دسته‌های دیگر کسب‌وکارهای فین‌تک در انجمن وجود دارد و این امر تنها نیازمند مشارکت جدی این گروه‌ها و کار گروهی آن‌ها در قالب انجمن است.

 

مستند پرداخت یار

در ادامه جلسه مستند نهایی پرداخت یار که در تاریخ ۲۷ مردادماه ۱۳۹۷ توسط بانک مرکزی منتشر شد، به بحث و گفتگو گذاشته شد. به‌صورت کلی از سیاست‌های بانک مرکزی و جلب نظرات تمامی ذینفعان، نهادهای ناظر و کسب‌وکارها در تدوین این مستند تقدیر شد و بر ادامه این روند و ارتباط بیشتر و بهتر انجمن فین‌تک با بانک مرکزی به‌عنوان متولی اصلی حوزه پولی و بانکی تاکید شد.

حاضرین اتفاق‌نظر داشتند که چهارچوب پرداخت یار، مستند خوبی است اما با ایده آل‌های ما فاصله دارد و امید است با رویکرد مثبت بانک مرکزی بتوانیم در ادامه برای بهبود این مستند اقدام کنیم.

 

اقدامات قانونی

بحث دیگر موضوع شاکله و اقدامات قانونی انجمن و فرصت‌ها و راهکارها بود که پیشنهادهای مختلف همراه با گزارش اقدامات در دست اجرا به بحث و گفتگو گذاشته شد.

 

مهدی عبادی دبیر جدید انجمن فین‌تک

در انتهای جلسه میلاد جهاندار به دلیل آنچه مشغله‌های کاری عنوان شد از سمت دبیری انجمن کناره‌گیری کرد و مهدی عبادی را به‌عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی که تاکنون در انجمن فعالیت‌های خوبی را داشته است مطرح کرد که این پیشنهاد با استقبال حضار و بدون رأی مخالف جمع‌بندی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.