راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چهاردهمین شماره ماهنامه «عصر تراکنش» منتشر شد / آیا می‌توان بدون توجه به تاریخ و تنها با توسل به نوآوری توفنده موفق شد؟

شماره شهریورماه عصر تراکنش منتشر شد. عصر تراکنش نشریه‌ای چاپی است که به صورت تخصصی در زمینه کسب‌وکار، فناوری، طراحی، ایده‌ها و نوآوری منتشر می‌شود. این نشریه در مدت زمان کوتاهی توانسته در زمینه رهبری افکار و ایجاد توجه در زمینه تغییرات فناوری‌های نوظهور تاثیرگذار باشد. در حال حاضر تمرکز محتوای عصر تراکنش فناوری‌های مالی (فین‌تک)، بیمه (اینشورتک)، بورس (ولث‌تک) و مقررات (رگ‌تک) است.

عصر تراکنش در شماره چهاردهم با طرح جلدی متفاوت نسبت به روال معمول نشریه این سؤال را مطرح کرده است: «آیا می‌توان بدون توجه به تاریخ و با توسل به نوآوری توفنده موفق شد؟» طرح جلد این ماهنامه به این موضوع اختصاص یافته که «آیا می‌توان در فضای استارت‌آپی ایران تنها با توسل به نوآوری توفنده و بدون توجه به تاریخ، تغییر موفق ایجاد کرد؟ آیا با تفنگ پلاستیکی می‌توان به جنگ تانک رفت؟» کلیدواژه شهریورماه بانکداری اسلامی است. به همین دلیل در شماره شهریورماه عصر تراکنش موضوع بانکداری اسلامی به‌طور ویژه مورد بررسی قرار گرفته است. نویسندگان عصر تراکنش در گزارشی با عنوان ریشه‌های بانکداری اسلامی (با گذشت ۳۵ سال از تصویب قانون بانکداری اسلامی در مجلس، آیا این قانون در ایران در حال اجراست؟)، گفت‌وگویی با دکتر امید ترابی درباره وضعیت اجرای بانکداری اسلامی در ایران با تیتر صنعتی به نام بانکداری اسلامی و در بخش جهان گزارشی مفصل با عنوان حال خوش بانکداری اسلامی (بررسی وضعیت و جایگاه بانکداری اسلامی در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی در سراسر دنیا) به این موضوع پرداخته‌اند.

ایران، جهان، راهنما

ماهنامه عصر تراکنش دارای سه بخش کلی ایران، جهان و راهنما است. برخی از مطالب این شماره عبارت‌اند از: آرامش برون، آتش درون (گفتگو با بنیان‌گذاران باهمتا درباره داستان تولد، رشد و چالش‌های این استارت‌آپ)، صدایی که شنیده نمی‌شود (چرا یک کانون بانکداری قدرتمند در ایران نداریم؟)، نگاهی به فارابیکسو و موبیکسو (شرکت کارگزاری فارابی، اطلاعات بورس و سرمایه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد)، کارکشته تجهیزات بانکداری (گزارش بازدیدی یک روزه از کارخانه شرکت فرادیس البرز، باسابقه‌ترین کارخانه تولید سخت‌افزارهای بانکی در کشور)، فانوسی در میان اقیانوس‌ها (گزارش گفت‌وگو با مظاهر مرجانی، بنیان‌گذار پارمیس)، بن‌بست پرداخت خرد (چرا معضل پرداخت خرد در ایران حل نمی‌شود؟)، آخرین رئیس بانک مرکزی پهلوی به چه جرمی اعدام شد؟ (آیا خوش‌کیش فقط به جرم تورم و شناور نکردن ارز اعدام شد، یا اتهامات دیگری مطرح بوده است؟)

در این شماره ماهنامه عصر تراکنش پرونده‌ای با عنوان جای خالی هاب فناوری نیز منتشر شده است که در آن به این سؤال پرداخته‌شده که با وجود تلاش‌های ناموفق در ایجاد هاب فناوری در کشور آیا می‌توانیم انتظار داشته باشیم در تهران هاب فناوری شکل بگیرد که کسب‌وکارها و استارت‌آپ‌های فین‌تک نیز جذب آن شوند؟ آیا می‌توان از شهرهای دیگر کشور انتظار پیشرفت در این زمینه داشت؟ در این پرونده علاوه بر گزارشی درباره فعالیت‌های پارک‌های فناوری در تهران و شهرستان‌ها، یادداشت‌هایی از صابر صیادی، مشاور استراتژی بازاریابی و توسعه کسب‌وکار و حمیدرضا نورصالحی، مشاور و طراح سیستم‌های پیشرفته علم و فناوری و گزارشی از استارت‌آپ پونیشا در مرکز شکوفایی منطقه آزاد انزلی منتشر شده است.

عبدالناصر همتی، سجاد بنابی، محمدمهدی باریده، سعید مشهدی، مسعود مشهدی و علیرضا لگزایی چهره‌های ایران این شماره عصر تراکنش هستند. در بخش فوکوس هم تصاویری از الکام استارز و دورهمی رونمایی از کتاب فین‌تک منتشر شده است.

در بخش جهان شماره چهاردهم ماهنامه عصر تراکنش گزارشی با عنوان حرکت لاک‌پشتی PSD2 در اروپا (دومین دستورالعمل سرویس‌های پرداخت اروپا چه تحولی در بانکداری و پرداخت ایجاد می‌کند؟) منتشر شده است. در بخش راهنما علاوه بر انتشار بخشی از کتاب اینشورتک که به‌زودی توسط راه پرداخت ترجمه فارسی آن منتشر خواهد شد، در مطلبی تحلیلی رضا قربانی از درک ارزهای رمزنگاری‌شده و فرار از همه شطحیات ناتمام این روزها گفته و در آن به بررسی تفاوت ارز دیجیتال، ارز مجازی و ارز رمزنگاری‌شده پرداخته و به کمک مدل گل پول درباره درک درست‌تر از مفهوم پول صحبت کرده است. در این بخش مطالب دیگری با عناوین ردپای فین‌تک در توریسم، از آیبَن و سوئیفت جهانی تا شبای ایرانی و شایستگی‌های جدید کسب کنیم (تلنگری به متخصصان منابع انسانی حوزه فین‌تک درباره تغییر شرایط) منتشر شده است.

ماهنامه عصر تراکنش در ۱۱۶ صفحه رنگی با کاغذ گلاسه ابتدای هرماه منتشر می‌شود از شماره چهاردهم قیمت این ماهنامه ۴۰ هزار تومان است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اشتراک این ماهنامه در سراسر کشور، می‌توانید با شماره 46010539 تماس بگیرید. همچنین دریافت اشتراک از طریق فروشگاه وب‌سایت راه پرداخت (Way2Pay.ir) هم ممکن است؛ نسخه الکترونیکی و قابل دانلود نشریه عصر تراکنش در اپلیکیشن‌های جار و طاقچه نیز ارائه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.