راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اتحادیه کسب‌وکارهای تلفنی

توجه: شما این طور تصور کنید که طنز این پنجشنبه را من ننوشته‌ام. برای اولین بار طنز آخر هفته راه پرداخت را فرد دیگری نوشته است. او یک فرد خاکی است و خیلی دوست ندارد اسمی از او در رسانه‌ها برده شود.

توقع مردم رفته بالا. راه‌انداختن یه کار اصولی و خوب که برای مشتری ارزش ایجاد کنه، این روزها خیلی سخت شده؛ در نتیجه به فکر این افتادیم که خودمون یک پروژه جدید رو شروع کنیم که تمام پروژه‌های قبل از اون خاله‌بازی به حساب بیاد.

با الگوبرداری از نمونه‌های موفقی که در بازار ایران دارن فعالیت میکنن و هیچ جای دیگه دنیا هم مشابه اونها را نمیتونین پیدا کنین، تصمیم به راه‌اندازی «اتحادیه کسب‌وکارهای تلفنی» گرفتیم.

شما فقط یه لحظه فضای تلفنی کشور و کسب‌وکارهایی که از این بستر استفاده میکنن رو در نظر بگیر. این طفلکی‌ها الان باید برن از هزار تا اتحادیه مختلف مجوز بگیرن. ولی دیگه سختی تموم شد. باز میشه این در. صبح میشه این شب. صبر داشته باشین که داریم یه اتحادیه میزنیم که این کسب‌وکارها از این به بعد فقط از ما مجوز بگیرن.

هر کسب‌وکاری که با تلفن کار میکنه، به نفعشه که بیاد از ما مجوز بگیره. حتی عزیزانی که مشاغل کاذب دارن ولی حس میکنن با تلفن کارهاشون تسریع میشه، برای اونها هم تدابیر خاصی اندیشیده‌ایم. یک اتحادیه میزنیم اون هم در سطح کشوری و یه تابلو بزرگ نصب میکنیم دم در که کسب‌وکارهای بی‌کلاسی که تلفن ندارن، نیان توی اتحادیه ما. مرسی، اه!

 

سازوکار

اول از همه باید هیات مدیره جمع میکردیم. برای این کار رفتیم سراغ افراد دهن‌پرکن، ژن‌های خوب و سلبریتی‌ها. در ضمن سابقه کسب‌وکارهای انحصاری برامون امتیاز محسوب میشد.

بعد از اون باید قوانین بالادستی مخاطب پسند پیدا میکریدم. آیین‌نامه اجرایی تبصره ماده ۸۷ قانون نظام صنفی خوراک این کار بود. این آیین‌نامه گفته هر کسی که بخواد فعالیت صنفی بکنه، باید از صنف مربوطه مجوز داشته باشه. دیگه چی بهتر از این قانون؟ اصلاً نمایندگان زحمت‌کش همین یه قانون رو هم زمان مشروطه تا الان تصویب کرده باشن، به نظرم رسالتشون رو انجام دادن و باید به این زحمت‌کشان از همین تریبون خسته نباشید گفت.

اتحادیه ما خیلی سریع آماده شد و از این به بعد طبق قانون هر کسب‌وکاری بخواد فعالیت صنفی کنه، باید از اتحادیه ما مجوز بگیره. ما برای سهولت تمام عزیزان این اتحادیه رو تأسیس کردیم که دیگه نخوان برن از 4000 تا اتحادیه دیگه مجوز بگیرن.

«آیا به دنبال تأسیس خیریه هستید؟ آیا از بی‌مجوزی رنج میبرید؟ در صورتی که شما تنها یک تلفن ثابت دارید، پیش ما بیایید. ما با سازوکار عجیبی که به راه انداخته‌ایم، مجوزهای اتحادیه کسب‌وکارهای تلفنی رو به شما واگذار میکنیم. لذت سرپایی از کسب‌وکار شما تنها با عضویت و اخذ مجوز از اتحادیه کسب‌وکارهای تلفنی.»

 

سؤالات متداول

تا این لحظه هیچ کس از این اتحادیه ناراضی نبوده. هر دردی به وسیله ما دوا میشه. ممکنه ۴ تا خس‌وخاشاک بگن خب مگه کلاً چند نفر عضو این اتحادیه هستن که هیچ کس شاکی نیست که در جواب به اونها باید بگیم سرشون به کار خودشون باشه. مگه ما تو کسب‌وکار کسی دخالت کردیم؟ ما به مراجع قانونی پاسخگو هستیم و هر بی‌سروپایی نباید ما رو سین‌جیم کنه.

سوالی که برای بعضی از دوستان پیش اومده اینه که این اتحادیه چطور میخواد تو حوزه‌های مختلف فعالیت کنه که باید به اونها بگیم آفرین، چه سؤال خوبی. تمام کسب‌وکارهایی که به تلفن نیاز دارن، میتونن پیش ما بیان، مجوز بگیرن و با خیال راحت و بدون ترس از فیلترینگ فعالیت کنن.

مجوزهای ضد فیلترینگ این اتحادیه در تمامی حوزه‌های تلفنی اعم از سلامت، وکالت، فروشگاه اینترنتی، فروشگاه غیراینترنتی، نشریات چاپی، وبسایت خبری، حوزه غذا و دارو، مشاغل کاذب، نمایشگاه، فین‌تک، صرافی، حتی خود بانک، تولید هرچیز، خرید و فروش هرچیز و به هر میزان، سی‌دی‌فروشی، خودروسازی، تاکسی آنلاین، لجستیک، آموزش، نانوایی، قصابی و 162 مورد دیگر قابل ارائست.

لیست کامل کسب‌وکارهایی که میتونن مجوز اتحادیه کسب‌وکارهای تلفنی را دریافت کنن، در سایت ما منتشر شده. اگر در کسب‌وکارتون یک تلفن دارین و شغل شما در هیچ کدوم از دسته‌های ما نبود، خودتون یک دسته جدید ایجاد کنین و وارد اتحادیه بشین.

سوال برخی دوستان این بوده که عضویت در این اتحادیه به چه سبکیه. با پرداخت سالیانه فقط مبلغ یک میلیون تومان ناقابل مجوزهای ما رو دریافت کنین و حالش رو ببرین.

 

یک ماه بعد

اتحادیه کسب‌وکارهای تلفنی بفرمایین… بله؟… نونوایی تلفن استفاده نمیکنه؟ …خب مشتری‌هاش که استفاده میکنن، اونها باید بیان مجوز اتحادیه بگیرن. هرکسی که پاشو میخواد بذاره روی خط‌های تلفن و یه کاری راه بندازه باید مجوز از ما بگیره. اینکه کسی ما رو در نظر نگیره، یک شوخی خطرناک برای خودش به حساب میاد.

 

یک ماه بعدتر

نمیان مجوز اتحادیه بگیرن؟ مگه دست خودشونه؟ نامه میزنیم پلمپشون میکینم، مملکت قانون داره آقا! ما این همه داریم زحمت میکشیم و مجوز براشون صادر میکنیم. این همه قوانین بالادستی ما رو مجبور کرده که بهشون مجوز بدیم. اینها اصلاً متوجه نیستن. حیف ما که به عشق این مردم و تسهیل فضای کسب‌وکار داریم زحمت میکشیم. درک نمیکنن که خدمت‌رسانی مقدس به دوش ما محول شده و ما خودمون نمیخواستیم این مسئولیت رو قبول کنیم؟ واقعاً که! آخه سطح درک هم این‌قدر پایین؟ تف به این مردم!

 

یک ماه بعد از یک ماه بعدتر

چی شده؟ وبسایت‌های گردشگری رو فیلتر کردن؟ اونا که مجوز اتحادیه داشتن! آخی، خیلی بد شد، من ناراحت شدم. خب برن یه مجوز هم از میراثی جایی هم بگیرن و فقط به مجوز ما اکتفا نکنن. اصلاً مجوز از هر دوجا داشته باشن که ایرادی نداره. الان هم میریم صحبت میکنیم و رفع فیلترشون میکنیم. طوری نشده که. ما قهرمان کسب‌وکارها هستیم. راستی چطور به اونها گیر دادن؟ شاید اگر از هر دو جا مجوز مناسب داشتن، کار به اینجا نمی‌کشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.