راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تمدید آنلاین دفترچه بیمه در بیمیتو و مسائل احتمالی کاربران

تمدید دفترچه و یا تقاضای صدور آن برای متقاضیان یک روش داشت و آن هم این بود که افراد به صورت حضوری به شعبه‌های تامین اجتماعی مراجعه کنند. چندی پیش استارت‌آپ بیمیتو خبر از تمدید آنلاین دفترچه بیمه تامین اجتماعی داد. در این گزارش قصد ما این است که مراحل تمدید، صدور و یا تعویض دفترچه بیمه را مرور کنیم و به مسائل احتمالی بپردازیم.

1- برای این کار ابتدا باید به سایت بیمیتو بروید و یا آن را از کافه بازار، گوگل‌پلی، مایکت، ایران‌اپس و یا سیب‌اپ دانلود کنید.

2- پس از ورود، در همان صفحه اول، بخشی به نام تامین اجتماعی وجود دارد.

3- در این قسمت سه امکان برای افراد در نظر گرفته شده است؛ صدور دفترچه تامین اجتماعی، تمدید دفترچه تامین اجتماعی و تعویض دفترچه تامین اجتماعی.

 

4- پس از اینکه وارد یکی از این قسمت‌ها شدید، دو گزینه برای شما نمایش داده می‌شود که مربوط به اطلاعات کاربر است. گزینه اول مربوط به بیمه شده اصلی و گزینه دوم مربوط به تحت تکفل بودن فرد است.

 

5- پس از انتخاب یکی از این دو مورد، باید علاوه بر اطلاعات شخصی خود، تاریخ انقضای دفترچه، شماره بیمه و آخرین شعبه‌ای که در آن نام‌نویسی کرده‌اید را ذکر کنید.

 

6- پس از این مرحله باید بر روی گزینه استعلام از سازمان تامین اجتماعی کلیک کنید. در این مرحله باید پیامکی به شماره موبایل شما ارسال شود اما ما در این فرآیند با یک مشکل مواجه شدیم و خطایی را دریافت کردیم مبنی بر اینکه «قابلیت ارائه خدمات درخواستی به این کد ملی وجود ندارد.»

7- در تماس با کارشناسان بیمیتو این موضوع را پیگیری کردیم. آنها در پاسخ به ما اعلام کردند باید به شعبه‌های سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنید و به صورت حضوری تمدید دفترچه را انجام دهید. در مراجعه به شعبه سازمان و طرح این پرسش، مسئولان مربوطه به این موضوع اشاره کردند که امکان تمدید دفترچه وجود ندارد اما امکان تعویض هست، چراکه هنوز تمامی بیمارستان‌ها به سیستم دسترسی ندارند. وقتی برای تعویض دفترچه به صورت آنلاین اقدام کردیم هم با همین اخطار مواجه شدیم. این بار در مراجعه حضوری به شعبه سازمان تامین اجتماعی، کارشناسان بیمه از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کردند.

3 دیدگاه
  1. ه. ن. می‌گوید

    سعی کردم دفترچه ام را در بیمیتو تمدید کنم; در همان مرحله اول خطای “قابلیت ارائه خدمات درخواستی به این کدملی وجود ندارد” داد!

  2. ناشناس می‌گوید

    وقتی این برنامه اجرا نمیشه چرا الکی میگن

  3. ندا می‌گوید

    وقتی نمیشه قربون چرا مردمو سرکار میذارید زمانی بگید میشه که واقعا بشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.