راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حسینی‌نژاد: گردش حساب فرد به مالیات مربوط می‌شود، نه دستگاه کارت‌خوان

از هفته‌ی گذشته در شبکه‌های اجتماعی هشتگ‌های «پزشک فراری از مالیات» و «پزشک فراری از کارت‌خوان» به‌شدت در بین مردم داغ شده است و همه‌ی این ماجراها به ربط دادن دستگاه‌های کارت‌خوان به مالیات و این موضوع که اداره مالیات می‌تواند از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان به میزان درآمد پزشکان دسترسی پیدا کند، برمی‌گردد؛ البته که به گفته ابراهیم حسینی‌نژاد، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان، این موضوع از قبل نیز وجود داشته و فقط به پزشکان انحصار ندارد اما پزشکانی که هزینه ویزیت آن‌ها مبالغ بالایی است، از ابتدا نیز دستگاه کارت‌خوان نداشتند.

با توجه به گفته‌های حسینی‌نژاد، به‌هیچ‌وجه دستگاه کارت‌خوان به مالیات ربطی ندارد، بلکه گردش حساب فرد است که به مالیات مربوط می‌شود که طبق قانون و رابطه‌ای که بانک‌ها با سازمان امور مالیاتی دارند، اقدام می‌شود؛ ولی این فرایند نیز به‌صورت روزانه نیست و حسب مورد است.

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان در پاسخ به این سؤال که آیا به‌عنوان یک شرکت PSP، در صورت درخواست از شما، اطلاعاتی را در اختیار مالیات قرار می‌دهید یا خیر، گفت: «تاکنون مالیات از ما اطلاعات پذیرنده‌ای را نخواسته است و در صورت خواستن نیز این موضوع به شرکت‌های PSP ربطی ندارد، بلکه به بانک مربوط است.»

1 دیدگاه
  1. مرتضی می‌گوید

    با سلام و احترام. در کشور ما اغلب مالیات را کارمند و کارگر میپردازند ولا غیر. کارمند موقع دریافت حقوق مالیات از حقوق کسر میشود پولش را برای خرید پوشاک و خوراک و طلا میبرد باز باید مالیات بر ارزش افزوده را بدهد به کسبه مثل طلا فروش و غیره. کاسب مالیاتی را که از مشتری و یا بهتر بگویم کارمند میگیرد در حساب خودش نگهداری میکند و از این پول استفاده میکند تا شاید یک سال دیگر گذرش به اداره مالیاتی بیافتد یا خیر. مالیات ارزش افزوده را باید کاسب بدهد نه مصرف کننده. به تولید کننده و واسطه بیشتر مالیات مأخوذه را میخورد و به دارایی هم شاید ندهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.