راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اوراکل: بخش عمده اطلاعات شبکه‌های رایانه‌ای آشغال است

در حالی که استفاده از خدمات کلود کامپیوتیگ، جمع آوری و ذخیره سازی اطلاعات از این طریق در سال‌های اخیر رونق گرفته، مارک هارد مدیر عامل شرکت اوراکل در این زمینه نظر متفاوتی دارد.

به گزارش فارس به نقل از وی‌تری، وی گفت بخش عمده‌ای از اطلاعاتی که از طریق این فناوری‌ها جمع آوری و ذخیره سازی می‌شوند ارزش چندانی ندارند وصرف وقت و هزینه برای گردآوری آن‌ها اقدامی اشتباه است.

به گفته وی اگر چه این فناوری‌ها به تغییر فرایند‌ها و سازوکارهای تجاری کمک کرده‌اند و موجب کاهش هزینه شرکت‌ها برای ذخیره سازی محلی اطلاعات شده‌اند، اما باید برای استفاده درست و مفید از این فناوری‌ها از روش‌های مناسبی استفاده کرد.

هارد افزود امروزه برای کنترل کیفیت و عملکرد شبکه‌های اطلاعاتی و حتی لوله‌های انتقال نفت و گاز و… از حسگرهای متعددی استفاده می‌شود و اطلاعات این حسگر‌ها به طور مرتب برای سرورهایی ارسال و ذخیره سازی می‌شوند، اما ۹۹ درصد از این اطلاعات که صرفا وضعیت شبکه‌ها را ثبت کرده و نمایش می‌دهند، بی‌ارزش هستند و نگهداری آن‌ها لزومی ندارد.

از نظر وی وقتی حجم زیادی از اطلاعات بی‌ارزش نگهداری و انبار می‌شوند تجزیه و تحلیل کل اطلاعات شبکه‌ای موجود و تصمیم گیری درست بر اساس آن‌ها را دشوار می‌کنند و باید هر چه سریع‌تر برای تغییر این وضعیت و مقابله با ذخیره سازی اطلاعات غیرضروری تصمیمی مناسب اتخاذ شود.

هارد همچنین بر ارتقای سرورهای کلود کامپیوتینگ برای جلوگیری از سوءاستفاده از آن‌ها تاکید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.