راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گفت و گو با دکتر بیات

مديرعامل مركز فابا گفت: اتفاق اخير موجب سوء استفاده از هيچ كارت بانكي نشده و از نظر مالي مردم متضرر نشده‌اند و مشكلي براي دارندگان كارت ايجاد نگرديده است.

دكتر محمدمراد بيات اظهار داشت: هك و نفوذي درخصوص كارت‌هاي بانكي انجام نشده و عمدتاً سرقت اطلاعاتي برخلاف اخلاق حرفه‌اي صورت گرفته و فرد خاطي از امانت و موقعيت خود سوء استفاده كرده است. وي خاطرنشان كرد: البته مسئولان مربوطه بايد توجه و دقت نظر بيشتري كنند چرا كه اين گونه اتفاقات فرصت مناسب و مغتنمي است تا شبكه بانكي و شركت‌ها به موضوع امنيت بيشتر توجه كنند.

وي تصريح كرد : سطح امنيت بانكداري الكترونيكي براي مردم اطمينان لازم را دارد، گرچه لازمست در راستاي تأمين امنيت بيشتر، به چيدمان نيروي انساني و لايه‌ها دقت مضاعف داشته باشيم. وي تأكيد كرد : در عين حال شايسته است مردم حدود امنيت كارت‌هاي خود را رعايت كرده و هرچند وقت يكبار رمز كارت‌هاي خود را تعويض نمايند و به فروشندگان و افراد ناشناس شماره رمز خود را ندهند.

دبير مركز همكاري‌هاي مشترك PSP ها با بيان اينكه رعايت مسائل ايمني در خصوص كارت‌هاي بانكي امري ضروري است، اذعان داشت: ابزارها و مسايل فني لازم در زمينه سطح امنيت كارت‌هاي بانكي طراحي شده و پيش‌بيني‌هاي لازم انجام گرفته است.

مديرعامل مركز فابا اظهار داشت: اگر مردم به توصيه‌هاي بانك مركزي و بقيه دستگاه‌هاي مربوطه توجه و آن را رعايت كنند مشكلي براي آنان ايجاد نخواهد شد. وي تأكيد كرد: جاي هيچ‌گونه نگراني در زمينة كارت‌هاي بانكي وجود ندارد و رسانه‌ها هم لازمست مبتني بر واقعيات و براساس دانش فني اين حوزه، اطلاع‌رساني كنند و اميدواريم با اخبار بدور از واقعيات موجبات نگراني مردم را فراهم نكنيم. ايجاد نگراني در مردم موجب اختلال در پيشرفت بانكداري الكترونيك مي‌شود و اين با توجه به سرمايه‌گذاري‌هاي هنگفت در اين بخش، برخلاف منافع ملي و مصالح عمومي است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.