راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با استاندارد جدید، امنیت کارت‌های بانکی افزایش می‌یابد

سه راهکار شرکت خدمات انفورماتیک در افزایش امنیت سیستم‌های بانکی

مدیر سیستم‌های کارت شرکت خدمات انفورماتیک اعلام کرد: به منظور ارتقای امنیت و کارایی سیستم بانکی کشور پیاده سازی استاندارد امنیتی صنعت کارت به نام PCI_DSS، استفاده از کارت هوشمند و تعریف روال‌های کاری در بخش‌های مختلف باید به صورت جدی برنامه ریزی و اجرایی شود.

به گزارش راه پرداخت به نقل از ایسنا اسماعیلی با اشاره به زمان بر بودن اجرای پروژه کارت هوشمند متذکر شد: به نظر می‌رسد پیش از هر راهکار دیگری باید استانداردPCI در بانک‌ها اجرایی شود. این در حالی است که سال گذشته بانک مرکزی از بانک‌ها خواست تا میزان فاصله سامانه‌های خود با استاندارد مذکور را شناسایی و اعلام کنند. برای تسریع این جریان پیشنهاد می‌شود با توجه به جزئیات بسیار دقیق استاندارد مذکور، بانک مرکزی بخش‌های مهم این استاندارد را شناسایی و به مرور و به صورت مرحله‌ای، جهت اجرا به بانک‌ها ابلاغ کند.

وی یادآور شد: شرکت خدمات انفورماتیک از چندی پیش پیاده سازی این استاندارد را در دستور کار خود قرار داده است. آنچه مسلم است اجرای این استاندارد در سایر کشور‌ها آثار بسیار مثبتی را در شبکه بانکی به همراه داشته است.

اسماعیلی در خصوص ضرورت تدوین روال‌های کاری در شبکه بانکی نیز خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از تخلفاتی که صورت می‌گیرد ناشی از فقدان دستورالعمل‌های کاری لازم الاجرا است که با تدوین این روال‌ها قطعا یک فرد امکان دسترسی و سوء استفاده‌هایی از نوع ماجرای اخیر را نخواهد داشت.

مدیر سیستم‌های کارت شرکت خدمات انفورماتیک همچنین به اهمیت مقوله فرهنگ سازی در این خصوص اشاره کرد و افزود: مردم نیز باید بیشتر با مسئولیت خود در خصوص نحوه استفاده از این خدمات و رعایت ایمنی ان‌ها از جمله تغییر دوره‌ای رمز و عدم اعلام ان به افراد دیگر آشنا شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.