راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دو بانک بزرگ روسیه به‌دنبال ارائه پورتفولیو بیت‌کوین و ارزهای رمزنگاری‌شده هستند

در خبرها آمده است که دو بانک بزرگ کشور روسیه اعلام کرده‌اند که پورتفولیو بیت‌کوین و ارزهای رمزنگاری‌شده را به‌صورت پایلوت برای مشتریان خصوصی‌شان راه‌اندازی خواهند کرد.

اسبربانک و آلفا بانک، دو بانک روسیه هستند که به مشتریانشان سهامی در سرمایه‌گذاری ویژه‌ای اعطا خواهند کرد که امکان خریدوفروش 6 ارز رمزنگاری‌شده معروف از طریق صرافی‌های بزرگ را فراهم می‌کند؛ این صرافی‌ها عبارت‌اند از کراکن و بیت‌استامپ و ارزهای رمزنگاری‌شده‌ای که برای این پورتفولیو در نظر گرفته شده شامل بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، اتریوم و لایت‌کوین است. ادغام کوین‌ها چهار بار در سال انجام می‌شود و نسبت آنها هم از طریق یک الگوریتم تجاری متعادل خواهد شد.

همچنین بانک مرکزی روسیه نیز به دقت روی فعالیت بانک‌ها نظارت کامل خواهد داشت.

گفته شده که اسبربانک و آلفا بانک، قصد دارند تا تجارت ارزهای رمزنگاری‌شده را به کمک صندوق سرمایه‌گذاری اَدکپیتال، سازمان سپرده‌گذاری ملی و گروه آی‌بی انجام دهد.

صندوق سرمایه‌گذاری ادکپیتال، که در پیش‌فروش توکن تلگرام نیز شرکت داشته، اعلام کرده که مسئولیت فنی پروژه را برعهده دارد. سازمان سپرده‌گذاری ملی هم، که بخشی از گروه صرافی مسکو محسوب می‌شود، به‌عنوان محافظ و نگهدارنده این پروژه حضور خواهد داشت.

تست و بررسی این پورتفولیو حدود 45 روز طول خواهد کشید و هنوز زمان دقیقی برای انجام آن اعلام نشده است.

منبع: The Paypers

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.