راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

والمارت به‌دنبال سیستم مدیریت قبض برق مبتنی بر زنجیره بلوک است

والمارت به دنبال سیستمی است که به خانوده‌ها امکان مدیریت قبض برق‌هایشان را از طریق ارزهای رمزنگاری‌شده پرداخت کنند. در حال حاضر تامین‌کنندگان برق، این انرژی را به مکان‌هایی ارسال می‌کنند که به طور ناکارآمد از آن استفاده می‌شود و به این ترتیب منجر به افزایش هزینه‌های انرژی برای مصرف‌کنندگان می‎شود.

این افزایش هزینه درواقع به علت وسایل و دستگاه‌هایی است که مصرف برق به مراتب بالاتری دارند. با استفاده از این سیستم کاربران می‌توانند مقدار محدودی از ارزهای رمزنگاری‌شده را قبل از تقاضا برای مقدار برقی که مدنظرشان است پرداخت می‌کنند. زمانی که این تقاضاها روی دفاتر کل عمومی مشاهده شود، تامین‌کنندگان برق می‌دانند که چه مقدار برق به هر خانوار اختصاص می‌یابد. همچنین از آن مقدار برق در نظر گرفته‌شده، هرچقدر که اضافه یابد به دوره بعدی مصرف‌کننده تعلق می‌گیرد.

این خبرها بعد از گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد والمارت دو درخواست ثبت اختراع داده است و در آن اشاره به پلتفرم مبتنی بر فناوری زنجیره بلوک کرده است که برای پرداخت‌های فروشنده و خریدهای دیجیتالی در نظر گرفته شده بود. این درخواست ابتدا در اکتبر سال 2017 به ثبت رسید و برای این منظور طراحی شده بود که اگر خرده‌فروشی می‌خواست تاریخچه پرداخت مشتریان را در اختیارشان قرار دهد مجبور نباشد همین اختیار را هم در دسترس اشخاص واسط قرار دهد.

در یکی از این درخواست‌های ثبت اختراع، تیم والمارت سیستم پرداخت فروشنده را معرفی کرد که به‌صورت خودکار پردازش پرداخت برای کل مبلغ پرداختی محصولات و خدمات مربوط به ارسال و دریافت را انجام می‌داد. درواقع این سیستم با استفاده از فناوری زنجیره بلوک، پرداخت‌ها را رمزنگاری و بخش‌بخش می‌کرد.

علاوه بر انجام پرداخت‌های فروشنده، تیم والمارت در درخواست خود یک سیستم خرید دیجیتال را نیز معرفی کرد که در آن هم از فناوری زنجیره بلوک برای رمزنگاری داده‌های پرداخت استفاده می‌شد.

این خبرها درست مدتی بعد از اینکه والمارت، که از جنبه‌های مختلفی رقیب سرسخت آمازون نیز محسوب می‌شود، خبر از انجام یک سری اقدامات در حوزه زنجیره بلوک داد.

دیجیتال ژورنال چند ماه پیش خبری منتشر کرده بود مبنی بر اینکه والمارت قصد دارد تا راهکار حمل‌ونقل مبتنی بر زنجیره بلوک ارائه دهد که امکان ردیابی محصولات را فراهم می‌کند.

منبع: PYMNTS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.