راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مایکروسافت در حال راه‌اندازی فروشگاه‌هایی شبیه به آمازون گو است

شرکت مایکروسافت در حال توسعه فناوری مشابه آمازون گو است تا بتواند فروشگاه‌های بدون نیاز به صندوق‌دار را راه‌اندازی کند و حتی با فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت نیز در این خصوص صحبت‌هایی کرده است.

در گزارش‌ها آمده است که یک تیم 10 الی 15 نفری از مهندسان مایکروسافت روی توسعه این فناوری مشغول به کار هستند تا بتوانند آنچه خریداران در سبدشان قرار می‌دهند را ردیابی کنند.

آمازون هم فروشگاه آمازون گو خودش را برای اولین بار در شهر سیاتل راه‌اندازی کرد و انتظار می‌رود که شعبه‌هایی از این فروشگاه نیز به زودی در شیکاگو و سان فرانسیسکو راه‌اندازی شود.

درست مانند آمازون گو، فناوری مایکروسافت نیز خریداران را دنبال می‌کند و زمانی که داخل فروشگاه در حال قدم زدن هستند، می‌تواند اقلام انتخابی آنها را پردازش و ردیابی کند. زمانی که فرد خریدهایش به اتمام رسید می‌تواند بدون آنکه برای انجام پرداخت از فروشگاه خارج شود و پرداخت به‌صورت آنلاین از حسابش کسر خواهد شد.

ظاهرا بخشی از فناوری مایکروسافت شامل دوربین‌هایی است که به سبدهای خرید خریداران متصل می‌شود که به این ترتیب انتخاب خریداران را نظارت می‌کند.

آمازون گو هم از مجموعه‌ای از دوربین‌ها، سنسورها و تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا بتواند هر جنسی که مشتری از داخل قفسه‌ها برمی‌دارد را شناسایی و ردیابی کند و حتی زمانی که مشتری کالایی را مجددا به داخل قفسه برمی‌گرداند، آن را از لیست خرید او حذف می‌کند.

هنوز خبر دقیقی از راه‌اندازی تکنولوژی مایکروسافت منتشر نشده است و قرار است که این فناوری علاوه بر fail safe بودن، به اندازه کافی ارزان باشد تا خرده‌فروشان خواهان استفاده از آن باشند و به نظر می‌رسد که پلتفرمش نسبت به آمازون پیچیدگی‌های کمتری داشته باشد.

منبع: Digital Trend

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.