راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رویداد مانی 2020 اروپا در آمستردام / چشم‌اندازی از آینده‌ی بلاکچین، هوش مصنوعی و بانکداری باز

هوش مصنوعی، بانکداری باز و نسل آتی مشارکت‌های فین‌تک از جمله عناوین داغ رویداد مانی 2020 اروپای امسال بود که از صبح روز 4 ژوئن 2018 به مدیریت تریسی دیویس (Tracey Davies) در رای آمستردام (RAI Amsterdam) آغاز به کار کرد.

هزاران نفر از رهبران ارشد حوزه‌های مختلف فین‌تک، بخش‌های پرداخت و سرویس‌های مالی، به سوی آمستردام سرازیر شدند تا طی سه روز، در جلسات پرسش و پاسخ شرکت کرده و شبکه‌سازی کنند، با آخرین نوآوری‌های صنعت آشنا شوند و در کارگاه‌های مهارتی و مناظره‌های بحث‌برانگیز در طیف وسیعی از عناوین مهم در مورد صنعت پرداخت شرکت کنند.

بانکداری باز و تاثیر آن در آینده صنعت سرویس‌های مالی از جمله عناوین اصلی اولین روز از این رویداد بزرگ بود که در این حوزه رالف همرس (Ralph Hammers)، مدیرعامل گروه آی‌ان‌جی، نکته نظرات خود را در مورد آینده همکاری غول‌های بزرگ بانکداری و فین‌تک‌ بیان کرد.

طی این سه روز، سخنرانان مباحثی چون دستورالعمل سرویس پرداخت تجدید نظر شده (PSD2)، بلاکچین و ارزهای رمزنگاری‌شده، اپلیکیشن‌های جامع (superapps)، بانکداری خرد و بسیاری از عناوین دیگر را پوشش دادند.

رویداد مانی 2020 اروپا در سال 2018، علاوه بر پیشگامان صنعت، استارت‌آپ‌ها را نیز مورد پوشش قرار داد. بالغ بر 200 استارتاپ قدرتمند از سراسر جهان در این رویداد حضور داشتند و به‌صورت هوشمندانه‌ای برای پیوستن به آکادمی مانی 2020 برگزیده شده بودند. این رویداد فرصتی بزرگ بود تا ایده‌های بی‌نظیر کسب‌وکارهای نوپا برای رهبران مالی و سرمایه‌گذاران ارائه شود و شانس به واقعیت رساندن چشم‌انداز آنها از آینده پول را امکان‌پذیر کند. رویداد مربوط به استارت‌آپ‌ها زمانی به اوج خود رسید که ده غول آینده فین‌تک ایده‌های استارت‌آپی خود را روی سکو و در مقابل انجمن مانی 2020 ارائه دادند.

مسابقات پرداخت (Payments Race) مانی 2020 بار دیگر تحت شرایطی برگزار شد که پنج شرکت کننده می‌بایست مسافت استانبول تا آمستردام را تنها با استفاده از یک روش پرداخت برای هزینه‌های مسیر و سایر مخارج آن طی می‌کردند. این شرکت‌کنندگان ملزم بودند یکی از روش‌های پرداخت از طریق پول نقد، کارت بانکی، ارز رمزنگاری‌شده، تجهیزات پوشیدنی یا پرداخت موبایلی را به منظور آزمایش این روش‌ها برگزیده و خود را در روز سه شنبه، 5 ژوئن به استیج رویداد برسانند. جایی که جایزه قهرمان مسابقات پرداخت اهدا می‌شد. در صورت تمایل به پیوستن به ماجراجویی‌های این گروه، می‌توانید هشتگ #M2020Race را دنبال کنید.

فرصت‌های شبکه‌سازی در رویداد امسال پررنگ‌تر از همیشه بود و مانی 2020، دو رویداد عصرانه بسیار بزرگ در این حوزه را برای تمام شرکت‌کنندگان برگزار کرده بود. رویداد دوشنبه عصر، با جشنواره غذای خوش‌آمدگویی که با فستیوال بزرگ طعم آمستردام (Taste of Amsterdam) نیز پیوند خورده بود، آغاز شد. جالب اینجاست که رویداد در روز سه شنبه به خیابان‌ها کشیده شد و بیش از 20 بار، کلوپ و رستوران درب‌های خود را به روی شرکت‌کنندگان گشودند.

در مطالب بعدی راه پرداخت به جزییات بیشتری درباره آنچه در رویداد مانی 2020 گذشت، خواهیم پرداخت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.