راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تعامل روابط‌ عمومی الکترونیک و رسانه ترکیبی تعاملی

مطالعه موردی رسانه برادکست تعاملی تحت شبکه (IPmedia) و تأثیر آن بر روابط‌ عمومی و رسانه، موضوع مقاله‌ای است که از سوی سعید آزاد دانشجوی نمونه کشوری در سال ۹۰ در هفتمین همایش روابط‌ عمومی الکترونیک ارائه خواهد شد.

او در چکیده این مقاله آورده است: در سال ۱۹۹۶ میلادی دیوید وایز در دانشگاه MIT تعریف «تلویزیون پیشرفته» را در کتابی تحت عنوان «مسایل مربوط به فناوری‌های پیشرفته تلویزیونی [۲]» را به همراه موضوع تراکم فناوری‌ها و پردازش‌های سیگنال و انتقال شرح داد تا نشان دهد می‌توان محتوای تلویزیون را از راه دور مدیریت کرد. در این نوشته نتیجه گرفته شد که ۴ عمل نوشته نتیجه گرفته شد که ۴ عمل زمان‌بندی، آدرس پذیری، تعامل با مخاطب و همکاری در محتوا را در تلویزیون‌های پیشرفته می‌توان انجام داد.

آزاد با تأکید بر این‌که رسانه ترکیبی تعاملی با ایجاد بستری مجزا از بسترهای قبلی ارتباطی به ایجاد نوع جدید از شبکه‌های ارتباطی خواهد انجامید می‌نویسد: بر روی آن‌ها هزاران کاربرد و انواع محتوا جریان می‌پذیرد. این رسانه‌ها در بیشتر نقاط دنیا توسط برادکستر‌ها و با همکاری شرکت‌های مخابراتی در حال گسترده شدن هستند که به دلیل پشتوانه قوانین محلی در سال‌های نزدیک به طور فزاینده رشد خواهند کرد. یکی از کاربردهای این شبکه‌ها ایجاد تغییر اساسی در نظام مطالعات اجتماعی و تعاملات رسانه‌ای است.

این پژوهشگر حوزه ارتباطات معتقد است: ابزار تعامل رسانه با مخاطب چیزهایی غیر از خود رسانه است. اما با ظهور رسانه‌های ترکیبی تعاملی که نوع پیشرفته تلویزیون دیجیتال هستند این روند کاملاً تغییر کرده و با فراگیر شدن سیستم‌های برودکست دیجیتال این شبکه‌ها به محور ارتباطات چند رسانه‌ای تبدیل خواهند شد. در این مقاله ساختار این نسل از رسانه‌ها مورد مطالعه قرار گرفته است.

گفتنی است هفتمین همایش روابط‌ عمومی الکترونیک، ۲۵ اردیبهشت ماه با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از صاحب نظران و فعالان این حوزه در هتل المپیک تهران، برگزار می‌شود. برای آگاهی از نحوه ثبت‌نام و حضور در این همایش به سایت www.eprcenter.ir مراجعه نمائید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.