راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک سانتاندر اولین سرویس انتقال پول بین‌المللی مبتنی بر بلاکچین را در 4 کشور راه‌اندازی کرد

سرویس جدید بانک سانتاندر بزرگترین بانک اسپانیا تحت عنوان Santander One Pay FX به عنوان تسریع‌کننده پردازش پرداخت بین‌المللی، کاربران را قادر می‌سازد تا نقل و انتقالات بین‌‌المللی خود را در بسیاری از زمینه‌ها طی یک یا دو روز انجام دهند. این سروریس هم اکنون برای کاربران در چهار کشور اسپانیا، بریتانیا، برزیل و لهستان قابل دسترسی است و انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده برای بسیاری از کشورهای دیگر نیز در دسترس قرار گیرد. سرویس جدید سانتاندر به قدری سریع است که می‌تواند قبل از انجام انتقال، ارزش دقیق ارز دریافتی در مقصد را به کاربران ارائه دهد.

بانک سانتاندر (Banco Santander) رسماً راه‌اندازی سرویس پرداخت بین‌المللی جدیدی را اعلام کرد که مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین طراحی شده‌است. این سرویس در حال حاضر برای کاربران خرد کشورهای اسپانیا، بریتانیا، برزیل و لهستان در دسترس بوده و انتظار می‌رود طی ماه‌های آتی به سایر کشورها نیز توسعه یابد.

وان‌پی (One Pay) به مشتریان این امکان را می‌دهد که انتقالات بین‌المللی خود را در طول یک روز انجام داده و حتی قبل از انجام انتقال، میزان دقیق ارز دریافتی در مقصد را مشاهده کنند.

این بانک طی ماه‌های آینده، قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشتری را نیز به سرویس خواهد افزود. برای مثال، قابلیت پرداخت بین‌المللی آنی در چندین مرکز که تا قبل از تابستان ارائه خواهد شد، می‌تواند سیستم را به صورت قابل ملاحظه‌ای سریع‌تر از سایر سامانه‌های موجود فعلی کند.

با راه‌اندازی این سرویس، سانتاندر اولین بانک ارائه دهنده سرویس انتقال پول بین‌المللی مبتنی بر بلاکچین، به‌صورت هم‌زمان به کاربران خصوصی چندین کشور خواهد بود.

آنابوتین مدیر ارشد اجرایی بانکو سانتاندر
آنابوتین مدیر ارشد اجرایی بانک سانتاندر
آنا بوتین (Ana Botín)، مدیر ارشد اجرایی بانک سانتاندر می‌گوید:

سرویس وان پی اف اکس (One Pay FX) از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کند تا مسیری سریع، ساده و ایمن را با ارائه مقدار، شفافیت، اعتماد و هر آنچه که کاربران از بانک بزرگی چون سانتاندر انتظار دارند در اختیارشان قرار دهد. از امروز کاربران بریتانیا می‌توانند از وان‌پی برای انتقال وجه به آمریکا و اروپا استفاده کنند. کاربران اسپانیایی قابلیت انتقال پول به بریتانیا و آمریکا را دارند و کاربران کشورهای برزیل و لهستان نیز می‌توانند با بریتانیا تبادل ارز کنند.

«انتقال ارز به اروپا می‌تواند در همان روز صورت گیرد و ما قصد داریم تا تابستان قابلیت انتقالات فوری ارز را نیز به سیستم بیافزاییم. هدف ما، کمک به هزاران کاربری است که همه‌روزه از سرویس‌های انتقال پول بین‌المللی استفاده می‌کنند و مطمئناً ارزها و کشورهای بیشتری را در ماه‌های آتی به سامانه خواهیم افزود. تکنولوژی بلاکچین، فرصت‌های شگفت‌انگیزی را برای ارتقای سرویس‌های ارائه شده به کاربران در اختیار ما قرار می‌دهد و سرویس وان‌پی سانتاندر، یکی از هزاران پتانسیلی است که می‌توان به منصه ظهور رساند».

طی راه‌اندازی، هر کشور بسته به نوع بازار گزینه‌های پرداخت متفاوتی را به کاربران ارائه می‌دهد. برای مثال در اسپانیا، قابلیت ارسال دلار به آمریکا و یا ارسال پوند به بریتانیا وجود دارد. کاربران بریتانیا نیز می‌توانند به 21 کشور دنیا یورو ارسال کرده و یا به کشور آمریکا دلار بفرستند. در کشورهای برزیل و لهستان نیز امکان انتقال پوند به بریتانیا وجود دارد.

این سرویس از تکنولوژی xCurrent مبتنی بر دفتر کل توزیع‌شده متعلق به ریپل کالیفرنیا استفاده می‌کند. صندوق 200 میلیون دلاری جسورانه فینتک سانتاندر در سال 2015 روی ریپل سرمایه‌گذاری کرد. در کل، این صندوق بالغ بر 20 سرمایه‌گذاری در طیف وسیعی از استارت‌آپ‌های تکنولوژی مالی انجام داده‌است که روی هوش مصنوعی، بزرگ‌داده (Big Data)، بلاکچین، مشاوره مالی، پرداخت، SME و … متمرکز شده‌است.

 

درباره بانک سانتاندر

بانک سانتاندر در سال 1857 تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در اسپانیا ایجاد شد. به عنوان یکی از برجسته‌ترین و پیشروترین سیستم‌های بانکداری خرد و شرکتی، سانتاندر سهم معناداری از بازارهای 10 کشور اصلی اروپا و آمریکا را به خود اختصاص داده‌است. در پایان سال 2017، بانک سانتاندر بالغ بر 986 میلیارد یورو سرمایه (اعم از سپرده و مشترک) داشت و بیش از 133 میلیون مشتری، 13700 شعبه و 200000 کارمند. سود مستند بانک سانتاندر در سال 2017 معادل 6616 میلیون یورو بوده‌است که رشدی 70 درصدی نسبت به سال‌های پیش دارد.

منبع: Santander

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.