راه پرداخت
راه پرداخت؛ رسانه فناوری‌های مالی ایران
-

اینشورتک

اینشورتک یا همان فناوری‌های بیمه که معادل عبارت InsurTech است، یعنی «کاربرد نوآورانه فناوری برای ارائه خدمات بیمه» و یکی از 9 حوزه زیرمجموعه فین‌تک است؛ به طور کلی، اینشورتک به کاربرد نوآورانه تکنولوژی برای ارائه، توزیع و مدیریت خدمات بیمه‌ای گفته می‌شود. این صنعت با کمک بزرگ‌داده‌ها، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، به جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات مشتریان برای ارائه خدمات بهتر بیمه‌ای متناسب با هر مشتری به طور جداگانه است. برای مثال تاکنون کسی که رانندگی پرخطر می‌کرد با کسی که رانندگی محتاطانه می‌کرد، هر دو یک قیمت برای بیمه سالانه خودرو پرداخت می‌کردند؛ اما حالا این صنعت می‌تواند با کمک اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، راننده پرخطر را از راننده محتاط شناسایی کند و مبلغ بیمه سالانه متفاوتی برای برای هر راننده در نظر بگیرد.
.
علاوه بر این‌ها، اینشورتک کمک می‌کند مشتریان خارج از محدودیت‌های زمان و مکان، با کمک ابزارهایی مثل تلفن همراه هوشمند از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.
.
از آنجایی که به طور کلی، کار بیمه در تمام دنیا مدیریت ریسک بوده است، مدیران این حوزه نسبت به ورود نوآوری‌های فناورانه تحت عنوان اینشورتک نیز محتاط‌تر عمل کرده‌اند و همین دلیل باعث شده است ارائه خدمات تکنولوژیک نوآورانه در حوزه بیمه نسبت به دیگر حوزه‌های فین‌تک رشد چشمگیری نداشته باشد. برای مثال در سال 96 صنعت بانکداری 4000میلیارد تومان هزینه فناوری اطلاعات کرده است در صورتی که در همین بازه، صنعت بیمه 200 میلیارد تومان هزینه فناوری اطلاعات کرده است (+). در دنیا نیز در سال 2017 بیش از 40 میلیارد دلار روی استارت‌آپ‌های فین‌تک سرمایه‌گذاری شده است در صورتی که فقط 2 میلیارد دلار آن مربوط به اینشورتک بوده است.
.
کتاب اینشورتک توسط راه پرداخت به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده است. همچینن بزرگترین شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات بیمه در ایران، شرکت «فناوران اطلاعات خبره» است و «بیمیتو»، «وبیمه»، «بیملاین»، «بیمه بازار»، «بیمه کلیک» و «بیدبرگ» از مهمترین استارت‌آپ‌های فعال در حوزه اینشورتک در ایران هستند که عمدتا روی فروش غیرحضوری تمرکز دارند.
.

آخرین خبرهای روز، مقالات، یادداشت‌ها، تحلیل‌ها و مطالب مربوط به حوزه اینشورتک (InsurTech) را از اینجا در سایت تحلیلی خبری راه پرداخت ببینید

سومین شماره نشریه «اینشورتک» منتشر شد / وضعیت نوآوری در فرایند فروش محصول بیمه چگونه است؟

سومین شماره از دوره جدید فصلنامه اینشورتک منتشر شد. طبق اعلام گروه رسانه‌ای ـ فرهنگی اينشورتک، توسعه فرهنگ نوآوری در كسب‌وكارها به‌عنوان هدف اصلی در اين مجموعه دنبال می‌شود. شماره پاييز نشريه اينشورتک به‌طور ويژه به بررسی وضعيت نوآوری

بیمه کالای دیجیتال؛ محصول دیگر شرکت‌های بیمه / هر آنچه گارانتی پوشش نمی‌دهد

بیمه، فارغ از مفاهیم تخصصی و کارشناسی، واژه‌ای است که در وهله اول مفهوم حفاظت از دارایی‌های باارزش را تداعی می‌کند. دارایی‌های باارزش هر انسانی در مرتبه اول جسم و در مراتب بعدی اموال مادی او هستند؛ تا حدی که بروز مشکل در هر کدام از این

مدیرعامل بیمه تجارت نو: تحول در اینشورتک کشور با همکاری بیمه تجارت نو و ایران‌کیش کلید خورده است

محصول شارژ بیمه و بیمه موبایل بیمه تجارت نو با همکاری ایران‌کیش و پات‌لایف رونمایی شد. خرید این سرویس‌ها از این پس از طریق USSD ایران‌کیش و تا چند روز آینده از طریق اپلیکیشن پات‌لایف میسر می‌شود. نیما نوراللهی، مدیرعامل بیمه تجارت نو در

مدیرعامل فناپ در نشست تحول دیجیتال: ما باید متناسب با نیازهای جدید مسئول و پاسخگو باشیم

صنعت بیمهدر حال ورود به دنیای دیجیتال است، ورود و تنفس در این فضا به یک الزام تبدیل شده و نیازمندی‌های خاص خود را می‌طلبد. یکی از این نیازمندی‌ها، تحول دیجیتال در ارکان سازمان است، به گونه‌ای که بتواند زمینه فراهم شدن فرصت‌های بی‌شماری را

تولد رسانه مستقل در حوزه نوآوری / پایگاه خبری ـ تحلیلی «اینشورتک» آغاز به کار کرد

پایگاه خبری ـ تحلیلی اینشورتک با شعار «رسانه عصر تحول و نوآوری» رونمایی شد و فعالیت خود را در فضای رسانه‌ای کشور آغاز کرد. طبق اعلام گروه رسانه‌ای ـ فرهنگی اینشورتک، این دومین محصول این گروه پس از انتشار مجله اینشورتک طی فصل‌های بهار و

نگاهی به روند فرهنگ‌سازی دیجیتال در صنعت بیمه ایران/ رگولاتور سرعت‌گیر تحول دیجیتال

چند سالی است که طرفداران نوآوری وارد صنایع گوناگون شده‌اند؛ از صنعت پرداخت و بانک گرفته تا صنعت بیمه. این افراد یا بهتر است بگوییم این ذهن‌های دیجیتالی در این مدت دستاوردهایی را به حوزه‌های متفاوت اضافه کرده‌اند. در این بین، صنعت

همراهی شرکت‌های بیمه با فصلنامه اینشورتک

شماره دوم فصلنامه اینشورتک با محوریت «تحول دیجیتال» در صنعت بیمه با همکاری شبکه نوآفرینی پلنت و همراهی شماری از شرکت‌های بیمه منتشر شد. مجله اینشورتککه تا پیش از سال ۱۴۰۰ در ۱۶ صفحه به بررسی یکی از روندهای روز فناوری و نوآوری در فضای

فصل‌نامه اینشورتک با موضوع تحول دیجیتال منتشر شد

شماره جدید نشريه اینشورتک با همکاری شبکه نوآفرینی پلنت و با موضوع روند تحول دیجیتال با همراهی فعالان صنعت بيمه منتشر شد. نشريه اینشورتک در دومین شماره از دوره جدید انتشار باهدف واكاوی روند تحول دیجیتال در صنعت بیمه ایران و جهان و بررسی

ورود وزارت اقتصاد و دارایی به مسئله محدودیت فعالیت استارتاپ‌های بیمه / معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی از بیمه مرکزی توضیح خواست

بیمه مرکزی طی چند روز گذشته، به‌وسیله دو بخشنامه، تلاش کرده فعالیت استارتاپ‌های بیمه‌ای را محدود کرده و جواز همکاری شرکت‌های بیمه با آنها را مشروط به اخذ مجوز کرده است. این بخشنامه‌ها که با مجازات عدم صدور کد یکتا، شرکت‌ها را مجبور به قطع

آیا کسب‌وکار دیجیتال شبکه فروش بیمه را محو می‌کند؟ / نرخ شکنی مانع پیشرفت صنعت

نشست دغدغه‌های شبکه فروش صنعت بیمه با توسعه کسب‌وکار دیجیتال، در کلاب هاوس به میزبانی حمیدرضا پروازی مدیر توسعه کسب‌وکار دیجیتال بیمه رازی و رسول قربانی سردبیر پایگاه خبری راه‌پرداخت و با حضور علی‌اکبر گلشنی مدیر تحول دیجیتال بیمه دی

آیا اینشورتک بازی را به بیمه سنتی باخته؟ / محدودیت به بهانه رگولاتوری

رویکرد مدیرعامل پلنت، در پی انتشار بخشنامه بیمه مرکزی در هفته گذشته و ایجاد چارچوب‌های سخت‌گیرانه برای اعمال نظر بر این اساس است که باید درک کنیم این نهاد دولتی، نگران جایگاه و موقعیت خود در صنعت بیمه کشور و پاسخگو به توقعات شبکه بزرگ فروش…

فشار بیمه مرکزی برای رگولاتوری استارتاپ‌های بیمه / تعلیق همکاری شرکت‌های بیمه با استارتاپ‌های غیرمجاز

سه روز پیش در نشست خبری سخنرانی صنعت بیمه (اینشورتاک)برگزارکنندگان رویداد از تعارضی سخن می‌گفتند که میان بازیگران سنتی صنعت بیمه و استارتاپ‌ها وجود دارد؛ به گفته آنها، تفاوت نگاه و رویکرد دو گروه که یکی با واقعیت‌های بازار آشنا بوده و

در نشست خبری مسابقه سخنرانی صنعت بیمه مطرح شد: ۹۸ درصد فروش بیمه‌نامه‌ها در کشور به‌صورت چهره به چهره انجام می‌شود

صبح روز گذشته نشست خبری مسابقه سخنرانی صنعت بیمه (اینشورتاک) در ساختمان بیمه مرکزی برگزار و از سند اجرایی این مسابقه رونمایی شد. در این نشست پرویز خوش‌کلام خسروشاهی قائم‌مقام بیمه مرکزی، یونس مظلومیمدیرعامل

بخشنامه اخیر بیمه مرکزی در راستای توسعه یا سد پیشرفت؟ / غل و زنجیر بر اینشورتک

تازه‌ترین بخشنامه بیمه مرکزی هم خبر از کنترل بیشتر استارت‌آپ‌های فعال در حوزه بیمه می‌دهد. بر اساس این بخشنامه استارت‌آپ‌ها باید به دنبال کسب مجوزهای رسمی باشند. این در حالی است که نکته پررنگ این بخشنامه درباره قیمت‌گذاری است. قیمت‌گذاری…

به بهانه تولد ‌دوسالگی شبکه نوآفرینی پلنت برگزار شد / تجربه‌ حضور یک‌روزه مدیران ارشد صنعت بیمه در کنار استارت‌آپ‌ها

روز دوشنبه 24 خردادماه جمعی از مدیران ارشد و مشاوران مدیرعامل بیمه ایران از پلنت بازدید کردند و با دستاوردهای دوساله این مجموعه آشنا شدند.

فعالان صنعت بیمه در پانزدهمین رویداد فیناپ با موضوع اینشورتک مطرح کردند / شکست مقاومت سنت در برابر نوآوری

پانزدهمین رویداد فیناپ با موضوع اینشورتک، با حضور مدیران و متخصصان صنعت بیمه و فناوری اطلاعات دیروز 20 خرداد، از ساعت ۱۳ تا ۱۸:۳۰ برگزار شد. در این رویداد به موضوعاتی همچون چالش استارت‌آپ‌های بیمه با شرکت‌های بیمه و رگولاتور،

جای خالی نوآوری در صنعت بیمه کشور / کارشناسان در پاسخ به راه پرداخت از دلایل رشد پایین اینشورتک در ایران می‌گویند

با تغییر سبک زندگی و عادت‌های مردم، استفاده از نوآوری و فناوری بیش از بیش اهمیت پیدا کرده‌است. بنابراین لازم است صنعت‌های زیر مجموعه فین‌تک، ازجمله اینشورتک در ایران که بازندگی مردم ارتباط نسبتاً نزدیکی دارد همگام با جهان حرکت کند.