پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
هوش مصنوعی در خدمات بانک آمریکا
بانک آمریکا (Bank of America) با رونمایی از دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی پیشرفته خود، اعلام کرد که کاربران گوشیهای هوشمند قادر خواهند بود با استفاده از آن، به انجام کارهای بانکی خود بپردازند.
به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت زد دی نت، بانک آمریکا (Bank of America) از دستیار صوتی فوق پیشرفته خود که مبتنی بر هوش مصنوعی است و اریکا (Erica) نام دارد، معرفی و رونمایی کرد. به گفته مدیران ارشد این بانک، اریکا به ۲۵ میلیون کاربر گوشیهای هوشمند در این کشور کمک میکند تا بسیاری از کارهای بانکی موردنیاز خود را از طریق آن انجام دهند.
بانک آمریکا یک شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی و چندملیتی است که هماکنون بهعنوان بزرگترین بانک ایالاتمتحده آمریکا شناخته میشود. دفتر مرکزی بانک آمریکا در شهر شارلوت، کارولینای شمالی ایالاتمتحده مستقرشده است.
دستیار صوتی و هوش مصنوعی اریکا به کاربران آمریکایی این امکان را میدهد تا با ارسال دستورهای صوتی، پیام متنی یا حرکت دست و صورت به اپلیکیشن بانک آمریکا، کارهای بانکی خود را انجام دهند.
ازجمله کارهای بانکی قابلاجرا توسط اریکا، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- جستجوی تراکنشهای قبلی همچون چکهای نوشتهشده، چکهای پاس شده و خرید از فروشگاه
- دسترسی به اطلاعاتپایه همچون شماره کارت، شمارهحساب، شماره عابر بانک موردنظر
- تنظیم قرار ملاقات حضوری با متخصصان و مسئولان مرکز مالی و تجاری بانک آمریکا
- مشاهده صورتحساب، پرداختهای معوقه و قسطهای پرداختی
- فعالسازی و مسدودسازی کارتهای اعتباری و بانکی
- انجام تراکنش و نقل و انتقالات مالی بینبانکی
آدیتیا باسین، مدیر بخش مشتریان و مدیریت تکنولوژی بانک آمریکا دراینباره میگوید: «کاربران بهمرور درخواهند یافت که دانش و هوشمندی دستیار صوتی اریکا افزایش مییابد بهگونهای که به شما در اتخاذ تصمیمات مالی نیز کمک میکند تا بتوانید از بودجه اقتصادی خود استفاده بهینهتری کنید.»
بر اساس تازهترین گزارشها، خدمات موبایل بانک در سراسر جهان ازجمله ایالاتمتحده آمریکا افزایش بیسابقه یافته است، بهگونهای که طبق آمار، بالغبر ۶۳ درصد از بزرگسالانی که از گوشیهای هوشمند استفاده میکنند، حداقل یک اپلیکیشن بانکی برای انجام خدمات و تراکنشهای بانکی بر روی سیستمعامل موبایل خوددارند.
به گفته تحلیلگران، فضای مجازی، هوش مصنوعی و دستیارهای صوتی بهطورقطع در آینده نهچندان دور نقش پررنگ و بسزایی در خدمات بانکی و نقل و انتقالات مالی ایفا کرده و حوزههای مختلفی را در بر خواهد گرفت. همانطور که بسیاری از غولهای تکنولوژی برآورد کرده بودند، هوش مصنوعی جهان را خواهد بلعید.
حال این امر که به سهولت امور و آسایش شهروندان میانجامد میتواند دردسرهای بزرگی را هم برای آنها بیافریند. درهرصورت، استفاده درست و بهنگام از تکنولوژی است که میتواند در پیشرفت و گسترش جوامعِ مختلف تأثیرگذار باشد.