راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پاول دوروف از بیت‌کوین برای دور زدن تحریم تلگرام استفاده می‌کند

ممنوعیت استفاده از تلگرام در روسیه این هفته به‌طور رسمی به اجرا درمی‌آید اما این اپلیکیشن پیام‌رسان رمزنگاری‌شده با این سانسور دولتی در حال مبارزه است و برای چنین اقدامی از ارز بیت‌کوین استفاده می‌کند.

پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام روز سه‌شنبه شروع به توزیع بیت‌کوین به گروه‌ها و سازمان‌های شبکه‌های مجازی خصوصی (VPNs) و دیرگ سرویس‌های پروکسی کرده است که به کاربران کمک کند تا بتوانند این ممنوعیت دولتی که توسط خدمات فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه اعمال شده است را دور بزنند.

دوروف می‌گوید: «به منظور حمایت از آزادی استفاده از اینترنت در روسیه و سایر نقاط، من شروع به پرداخت بیت‌کوین به اشخاص و شرکت‌هایی کرده‌ام که پروکسی‌های socks5 و VPN اجرا می‌کنند. من خوشحالم که امسال بابت این موضوع میلیون‌ها دلار هزینه کنم و امیدوارم که دیگران هم این مسیر را دنبال کنند.»

او در ادامه و در کانال تلگرامی خودش می‌گوید: «اتخاذ این تصمیم برای ما بسیار آسان بود چراکه ما به کاربران وعده حفظ 100 درصدی حریم شخصی‌شان را داده‌ایم و هرچیزی که منجر به نقض این وعده شود تا متوقف خواهیم کرد.»

ممنوعیت استفاده از تلگرام توسط هفته گذشته و توسط یک دادگاه روسی تصویب شد. اعلام این ممنوعیت به‌دنبال عدم پذیرش تلگرام درخصوص ارائه اطلاعات رمزنگاری‌شده کاربران به دولت بوده است.

البته مقامات هم گفته‌اند که علت درخواست آنها برای دسترسی به این اطلاعات به‌ این خاطر است که بتوانند حوادث تروریستی را مورد بررسی قرار دهند و از چنین اتفاقاتی پیشگیری کنند اما تلگرام گفته است که ارائه چنین اطلاعاتی برخلاف حفظ حریم شخصی کاربران روسی خواهد بود.

ازطرفی تلگرام گفته است که از زمان اجرای این ممنوعیت کاهش قابل ملاحظه‌ای در تعامل کاربران با این پیام‌رسان دیده نشده است.

به گفته رویترز، رگولاتوری روسیه 18 زیرشبکه و میلیون‌ها آدرس IP، ازجمله برخی خرده‌فروشان آنلاین و ارائه‌دهندگان سرویس‌های مالی متعلق به گوگل و آمازون را تحریم کرده است تا تلگرام نتواند از این سرویس‌های ابری برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کند.

به گزارش سی‌ان‌ان، تلگرام از طریق عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده توانسته 1.7 میلیارد دلار جذب سرمایه داشته باشد و در تلاش است تا این مبلغ را در پیش‌فروش‌های بعدی افزایش دهد.

منبع: CNN

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.