راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حالا مردم سهامدار ما هستند / گفت‌وگو با حسینی‌نژاد درباره کارنامه 96 و برنامه 97 سپ

سال گذشته برای صنعت بانکداری و پرداخت، سالی پر از رخداد و فراز و نشیب‌های متعدد بود. شرکت پرداخت الکترونیک سامان نیز از این قاعده مستثنی نبود و سال پرمشغله‌ای را از سر گذراند. از جمله مهمترین اهداف این شرکت در سال گذشته مانند سالهای پیش از آن، حفظ و افزایش سهم بازار و آماده‌سازی شرکت برای حضور در بازار بورس بود.

به گفته ابراهیم حسینی‌نژاد، مدیرعامل این شرکت، یکی از اقدامات پرداخت الکترونیک سامان در حوزه دستگاه‌های کارت‌خوان سپ ارائه راهکار پین پد بود که با استقبال مناسب پذیرندگان و دارندگان کارت و دیگر شرکت‌های PSP مواجه شد. پین‌پد دستگاهی متصل به کارت‌خوان است و طراحی و کاربرد خاص آن از افشای رمز مشتریان جلوگیری می‌کند.

از دیگر اقدامات این شرکت در این حوزه، انجام اقدامات و پیگیری‌های لازم برای کسب مجوز کارت‌خوان‌های موبایلی و پرداخت‌های نوین انجام شد.

حسینی‌نژاد درباره فعالیت‌های سال گذشته سپ در حوزه موبایل توضیح داد: «با توجه به این نکته که موبایل یکی از محورهای اصلی استراتژی شرکت بود، در این حوزه نسخه جدیدی از اپلیکیشن موبایلی 724 ارائه شد که مسیر پرداخت با موبایل را برای سپ در آینده نزدیک تغییر خواهد داد.»

به گفته او، این اپلیکیشن جدید تغییرات عمده‌ای در ساختار و رابط کاربری ایجاد کرده است و به همین علت توانست در مدت زمان کوتاه تعداد دانلود و نصب بالایی را از آن خود کند.

از دیگر خدمات و فعالیت‌های شرکت پرداخت الکترونیک سامان در حوزه موبایل می‌توان به راه‌اندازی سرویس انتقال وجه از مبدا 24 بانک، انجام عملیات مانده‌گیری، فروش بیمه نامه، ارائه خدمات شبکه تخفیف سپ کارت و منوی مخصوص پذیرندگان اشاره کرد.

مدیرعامل سپ در ادامه به حوزه پرداخت‌های اینترنتی اشاره کرد و درباره اقدامات این شرکت گفت: «در حوزه پرداخت‌های اینترنتی موفق شدیم رتبه نخست خود را حفظ کنیم. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های رقابتی سپ در پرداخت اینترنتی، صفحه پرداخت موبایلی یا همان MPG است که کار را برای کاربرانی که با تلفن همراه پرداخت‌های خود را انجام می‌دهند، راحت می‌کند.»

در پرداخت‌های موبایلی شماره کارت و تاریخ انقضای کارت ذخیره می‌شود و در نتیجه کاربر لازم نیست برای هر پرداخت، اطلاعات کارت خود را به صورت کامل وارد کند. تنها کافی است رمز دوم و کد CVV2 خود را ارائه کند.

حسینی‌نژاد در ادامه گفت: «SDK پرداخت درون برنامه‌ای هم دیگر دستاورد مهم ما در زمینه پرداخت‌های موبایلی بود. البته ناگفته نماند که این پروژه را از سال‌های قبل شروع کرده بودیم و سال 96 آن را به مرحله بلوغ و عملیاتی کردن خود در سطح بازار رساندیم.»

به گفته مدیرعامل پرداخت الکترونیک سامان، در سال 96 این شرکت مجددا تنها شرکت PSP کشور بود که در سه حوزه کارت‌خوان، موبایل و اینترنت در جمع سه رتبه برتر بازار قرار داشت.

همچنین، از جمله اقدامات زیرساختی سپ در سال دوم اجرای برنامه استراتژیک ۱۴۰۰ شرکت حضور در کنار استارت‌آپ‌های موفق و نوپا و جهت‌گیری و آماده‌سازی فرآیندهای تحقیق و توسعه بود. حسینی‌نژاد گفت: «همه اینها به علاوه آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای بورسی شدن سپ و عرضه سهام در بازار بورس، سال ۹۶ را برای ما تبدیل به سال پرکار و پرچالشی کرد. البته این مسیر در سال 97 هم ادامه خواهد داشت.»

از جمله برنامه‌های این شرکت پرداخت در سال جدید نیز دنبال کردن برنامه استراتژیک سال 1400 شرکت است. به همین علت، پرداخت الکترونیک سامان تلاش می‌کند در سال 97 یکی دیگر از محورهای این برنامه را محقق کند و یکپارچگی مناسبی با حضور در محل مشتری داشته باشد.

ابراهیم حسینی‌نژاد در پایان گفت: «ساختار شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تغییر کرده است و به همین علت امسال برای ما سال مهمی محسوب می شود. حالا مردم سهامدار ما هستند و باید به صورت دائم و مستمر به سهامداران خود پاسخگو باشیم و پای‌بندی خود به تعهدات‌مان را به آنها نشان دهیم. ما سه سال دیگر تا رسیدن به افق ۱۴۰۰ خود زمان داریم و برنامه‌های متعددی در حوزه‌های بین‌المللی شدن، تمرکز بر پرداخت‌های موبایلی و ارائه راهکارهای جامع و هوشمند پرداخت در نظر گرفتیم که باید اجرایی شوند.»

3 دیدگاه
  1. پیمان خوشدل می‌گوید

    مثل همیشه عالی

  2. محمد عرفانی می‌گوید

    هنوز در بورس عرضه نشده سهامتون تا مردم سهامدارتان شوند! دو بار تا دم عرضه رفتید ولی به علت عدم شفافیت عرضه لغو شد

    1. رسول قربانی می‌گوید

      تا جایی که میدونم به دلیل عدم شفافیت نبوده این موضوع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.