راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

Peach اولین شرکت هواپیمایی در ژاپن است که بیت‌کوین پذیرش می‌کند

شرکت هواپیمایی Peach Aviation در ژاپن، اولین شرکت حمل‌ونقلی خواهد بود که در آن می‌توان پرداخت بلیت‌های هواپیمایی را با بیت‌کوین انجام داد.

چند وقت پیش، دولت ژاپن ارز بیت‌کوین را به‌عنوان یک واحد پولی قانونی به رسمیت شناخت (+) و پس از این اتفاق، بیت‌کوین رکورد جدید دو هزار دلاری خود را هم در بازار ثبت کرد (+).

حالا که دیگر این ارز در بازار ژاپن به‌صورت رسمی دادوستد می‌شود، Peach هم دست‌به‌کار شد تا مسافران بتوانند تا پایان سال، با استفاده از بیت‌کوین برای رزرو بلیت‌هایشان اقدام کنند.

بیت‌کوین به‌عنوان یک سیستم پرداخت دیجیتال روزبه‌روز در میان افراد محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند و ویژگی که دارد این است که به کاربران در هر جای دنیا این امکان را می‌دهد تا به طور مستقیم و بدون دخالت هیچ واسطه‌ دولتی، قانون‌گذاری یا بانکی، تراکنش‌هایشان را انجام دهند.

البته شرکت هواپیمایی Latvian airline airBaltic سه سال پیش گفته بود که می‌خواهد پرداخت با بیت‌کوین را به‌عنوان شیوه جدید پرداخت قبول کند.

دو سال پیش هم شرکت Universal Air Travel Plan، همکاری خود را با Bitnet که پردازنده پرداخت‌های بیت‌کوین به حساب می‌آید، شروع کرد تا امکان پذیرش پرداخت‌های بیت‌کوینی را در شبکه خود فراهم کند.

منبع: Bloomberg

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.