راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رکورد جدید بیت‌کوین: بیش از دو هزار دلار ناقابل

بیت‌کوین بالاترین ارزش خود در این چند سال را با رشد 2.62 درصدی و قیمت 2019 دلار ثبت کرد.

با این رشد قیمت 125 درصدی نسبت به ماه مارس، تحلیلگران بر این باورند که چنین افزایش قیمتی می‌تواند توجه تک‌تک رسانه‌ها را هم به این موضوع جلب کند.

چارلز هایتر (Charles hayter) از بنیان‌گذاران و مدیرعامل شرکت CryptoComare درباره اهمیت این موضوع گفت: «رسیدن بیت‌کوین به قیمت دو هزار دلار اتفاق بسیار مهمی است که می‌تواند باعث ایجاد علاقه بیشتر میان افراد و درنتیجه افزایش قیمت بیشتر این ارز شود.»

جالب است بدانید آمار Google Trend data نشان می‌دهد که جستجو برای کلمه بیت‌کوین به بالاترین حدی که در سال 2013 پیش‌بینی کرده بودند نرسیده، اما بسیار نزدیک است. به عبارت دیگر اگر بالاترین حد را 100 در نظر بگیریم، این آمار جستجو نزدیک به 85 است.

البته یکی از عوامل این افزایش قیمت، علاقه هرچه بیشتر فروشنده‌ها به بیت‌کوین است. اوایل همین ماه، هر دو شرکت Kraken و Poloniex، که به‌نوعی صرافی برای ارزهای رمزنگاری‌شده محسوب می‌شوند، اعلام کردند که شاهد رشد و افزایش تراکنش ارزهای دیجیتالی بودند.

برای مثال، Kraken خبر داد که در پنجم ماه می (15 اردیبهشت)، حجم معاملات انجام‌شده برای تمام دارایی‌های دیجیتال، به بالاترین قیمت ممکن، یعنی به بیش از 178 میلیون دلار رسید.

البته دلیل دیگری که بیت‌کوین را به گل سرسبد بازار ارزهای رمزنگاری‌شده تبدیل کرده است، افزایش تأثیر و نفوذی است که کشور ژاپن، پس از به رسمیت شناختن بیت‌کوین، بر این بازار دارد.

واحد پولی ین در ژاپن، بیشترین ارزی است که برای دریافت بیت‌کوین معامله شده است و بعد از آن نوبت به دلار ایالات متحده می‌رسد.

منبع: Coindesk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.