راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

غول‌های خصولتی وارد میدان سرویس‌های بانکی مبتنی بر تلفن همراه شدند

با توافق صورت گرفته بین همراه‌اول و شرکت خدمات انفورماتیک به‌زودی ارائه خدمات بانکداری و پرداخت الکترونیک بر بستر موبایل امکان‌پذیر می‌شود.

بنا بر اعلام همراه اول، به‌منظور ارائه خدمات و راهکارهای نوین و امن بانکداری الکترونیک و صنعت پرداخت مبتنی بر دستگاه‌های قابل‌حمل و فناوری تلفن همراه، با حضور مدیران عامل همراه اول و شرکت خدمات انفورماتیک، معاون وزیر ارتباطات و دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات و نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بانک مرکزی، تفاهم‌نامه همکاری بین همراه اول و شرکت خدمات انفورماتیک به امضاء رسید.

.

سرویس‌های بانکی مبتنی بر تلفن همراه

بر اساس این تفاهم‌نامه همراه اول به‌عنوان اپراتور ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی، با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بانک مرکزی، زیرساختی جهت ارائه خدمات به‌تمامی مراکز ریشه کشور و سایر اپراتورها ایجاد می‌کند و سرویس‌های پایه خدمات دولت الکترونیک و پرداخت الکترونیک همراه را در اختیار نهادهای دولتی، مؤسسات مالی و بانکی جهت ارائه به مشتریان خود، می‌گذارد.

با ارائه این خدمات، مشترکان تلفن همراه، خدماتی همچون امضای امن دیجیتال، کیف پول الکترونیکی برای مبادلات خرد، بستر تبادلات سریع مبتنی بر فناوری NFC و کارت‌های بانکی شبیه‌سازی‌شده را روی سیم‌کارت‌های خود دارند که این خدمات علاوه بر تسهیل گری، امنیت تبادلات دیجیتال کشور را هم تضمین می‌کند.

قرار است بر اساس این تفاهم‌نامه اولین سرویس در آذرماه هم‌زمان با نمایشگاه الکامپ معرفی و رونمایی شود و از ابتدای دی‌ماه همه مشترکان همراه اول بتوانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی، سرویس‌های مذکور را فعال کنند.

بر اساس تفاهم صورت گرفته «سرویس امضای امن همراه»، «فضای رمزینه بر روی سیم‌کارت برای ذخیره داده‌های عام»، «فضای رمزینه بر روی سیم‌کارت برای مجازی‌سازی کارت‌بانکی»، «سرویس کیف پول الکترونیکی همراه بر روی سیم‌کارت» و «زیرساخت تبادلات مالی مبتنی بر NFC» به‌زودی آماده عرضه است.

پیش‌ازاین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در مورد خدمات دولت الکترونیک و پرداخت الکترونیک با بانک مرکزی وارد مذاکره شده‌ایم، ابراز امیدواری کرده بود تا دو ماه آینده کاربران ایرانی بتوانند به‌واسطه طرح پول الکترونیکی، از موبایلشان به‌عنوان یک کارت‌بانکی استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.