راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سیستم رابط پرداخت یکپارچه کشور هند (UPI) عملیاتی شد

پروژه رابط پرداخت یکپارچه (UPI) شرکت ملی پرداخت کشور هند عملیاتی شد. انتظار می‌رود که UPI تغییر قابل‌توجهی در شیوه انجام تراکنش‌های بانکی از طریق موبایل ایجاد کند. این تغییر بدین‌صورت است که به کاربران تلفن همراه این امکان داده می‌شود که بدون دانلود هیچ اپلیکیشنی برای ارسال و یا دریافت پول، بتوانند پرداخت‌های خود را از طریق تلفن همراهشان انجام دهند.

ازاین‌رو، کاربران دیگر مجبور نیستند فقط از یک کیف پول الکترونیکی استفاده کنند. مردم می‌توانند همان‌طور که با UPI سازگار می‌شوند، از چندین کیف پول الکترونیکی به صورت هم‌زمان استفاده کنند.

علاوه بر این هنگام پرداخت نیازی به افشای هویت کاربر نیست. این راه‌کار به این صورت است که کاربد یک آدرس مجازی به فروشنده می‌دهد که از همان طریق درخواست پول انجام می‌شود. کاربر، پیامی بر روی موبایل خود مبنی بر تأیید، دریافت می‌کند. یک‌بار که کلمه عبور وارد شد کار تمام است. نکته مهم اینکه برای انجام این فرایند نیازی به در اختیار گذاشتن اطلاعات بانک نیست. همچنین زمانی که UPI بر روی پلتفرم سرویس پرداخت فوری (IMPS) راه‌اندازی شود، سرویس بلافاصله در دسترس خواهد بود.

در آخر اینکه UPI، احراز هویت دوقسمتی را فقط با یک کلیک انجام می‌دهد. پیش‌ازاین برای احراز هویت دوقسمتی کلیک کردن‌های پی‌در‌پی لازم بود. این سیستم جدید از طریق حساب‌های بانکی، انجام احراز هویت دوقسمتی تنها با یک کلیک را بر روی موبایل امکان‌پذیر می‌سازد.

منبع: Payment Industry Intelligence

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.