راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

صنعت خودپرداز سال آینده پنجاه ساله می‌شود

انجمن تجاری صنعت خودپرداز (ATMIA)، لوگوی بین‌المللی و رسمی این صنعت را که به مناسبت پنجاهمین سالگرد آغاز استفاده از دستگاه‌های خودپرداز طراحی‌شده است، رونمایی کرد.

نخستین خودپرداز جهان در سال 1967 از سوی بانک بارکلیز در شهر لندن نصب و راه‌اندازی شد و سال آینده، پنجاهمین سالگرد استفاده از این دستگاه‌ها در جهان است.

مایک لی، مدیر انجمن صنعت خودپرداز می‌گوید: «انجمن از این لوگو که از سوی گروه رسانه‌ای نت ورلد طراحی‌شده بسیار راضی است. ظرافت خاص لوگو مایه غرور صنعت خودپرداز است. ما از شرکت کارت ترونیکس (Cardtronics) که بزرگ‌ترین مالک و اپراتور خودپرداز در جهان است، به خاطر حمایت جهانی از این لوگو و جشن پنجاهمین سالگرد آغاز استفاده از این دستگاه‌ها تشکر می‌کنیم.»

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، انجمن صنعت خودپرداز از سال گذشته برنامه‌ریزی برای جشن‌های سال آینده را آغاز کرده است. سال پیش کمیته مراسم پنجاهمین سالگرد استفاده از خودپرداز تشکیل شد و از اعضاء آن خواسته‌شده برنامه‌هایی برای این سالگرد تدوین کنند.

انجمن صنعت خودپرداز همچنین پرتال پنجاهمین سالگرد آغاز استفاده از خودپرداز را راه‌اندازی کرده و یک کیت رسانه‌ای تهیه‌کرده که شامل فکت شیت سالگرد و یک دائره‌المعارف خودپرداز از وضعیت این دستگاه‌ها در سرتاسر جهان است. این گروه تجاری همچنین قصد دارد سال آینده نمایشگاه تاریخ خودپردازها را در آمریکا و اروپا برگزار کند.

از سوی دیگر، این انجمن سال آینده سکه‌ای ضرب خواهد کرد که یکروی آن لوگوی پنجاهمین سالگرد آغاز استفاده از خودپردازها و روی دیگر آن لوگوی بیستمین سالگرد آغاز به کار انجمن صنعت خودپرداز است.

مایک لی گفت: «در جشن‌های سال آینده میلادی، نه‌تنها وضعیت خودپردازها نشان داده می‌شود بلکه اهمیت رو به رشد این دستگاه‌ها در زندگی انسان‌ها و صنعت بانکداری یادآوری خواهد شد.»

وی افزود: «ما بر قدرت بزرگ خودپردازها تمرکز می‌کنیم. خودپردازها همان‌طور که در 50 سال اخیر بر زندگی انسان تأثیر داشته‌اند در آینده، زندگی انسان را متحول خواهند کرد.»

انجمن صنعت خودپرداز که در سال 1997 تأسیس شد یک سازمان غیرانتفاعی جهانی است که حدود پنج هزار عضو در 65 کشور جهان دارد. این انجمن تلاش می‌کند زمینه را برای گسترش استفاده از دستگاه‌های خودپرداز در کشورهای مختلف فراهم کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.