راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در مورد نماد نسل جدید خودپردازها با نام «خودگردان» بیشتر بدانید

ویروس کرونا دغدغه این روزهای مردم دنیاست، ویروسی که زندگی بسیاری را مختل کرده و اقتصاد کشورها را با چالش جدی مواجه کرده است. در این میان یکی از مهم‌ترین مکان‌های ابتلا شعب بانک‌هاست و یکی از آلوده‌ترین ابزارها نیز اسکناس.

به گزارش روابط عمومی توسن تکنو، پیرو این مساله بانک مرکزی، دریافت و پرداخت وجه نقد در شعب و توسط اصناف را بسیار محدود کرده است. اما ممکن است افرادی بخواهند وجه نقد خود را به حسابشان واریز کنند و یا در ساعاتی غیر از زمان کار اداری به پول نقد نیاز داشته باشند و نخواهند به دلیل رعایت مسائل بهداشتی وارد شعب شوند. راهکار، نسل جدید دستگاه‌های ATM با نام CRS یا همان خودگردان (سامانه دریافت و پرداخت خودکار) است. خودگردان می‌تواند راهکاری برای حل مساله واریز وجوه نقد باشد و عملیات پرداخت و دریافت وجه را بدون دخالت نیروی انسانی به صورت ۷ در ۲۴ انجام دهد.



این راهکار طی قریب به 2 سال گذشته در شبکه بانکی کشور اجرایی شده است، اکنون و با اعمال محدودیت واریز وجوه نقد در شعب و کاهش ساعات کاری بانک‌ها، به شبکه بانکی کشور معرفی شده است.

نسل جدید خودپرداز یا ATM هم‎اکنون با نام خودگردان یا ATMR در دوران شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجادشده در حال ارائه سرویس است و طبق آمار موجود یکی از بانک‌های بزرگ کشور، بیش از 15000 میلیارد ریال واریز وجه نقد در آن توسط مشتریان انجام شده است. این راهکار علاوه بر اینکه همه خدمات معمول یک خودپرداز را انجام می‌دهد، در هر تراکنش ۱۵۰ برگ اسکناس یا ایران‌چک را دریافت کرده و در همان لحظه به‌صورت آنلاین به حساب شخص مورد نظر واریز می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.