پرونده ولیالله سیف و احمد عراقچی، رئیس کل و معاون ارزی پیشین بانک مرکزی در دوران دولت حسن روحانی که به اتهام مداخله در بازار ارز محکوم شده بودند، مختومه اعلام شد و بعد از هفت سال از کلیه اتهامات تبرئه شدند.
در سال ۱۳۹۷، ولیالله سیف، رئیسکل بانک مرکزی و احمد عراقچی، معاون ارزی این بانک در دولت حسن روحانی به اتهام مداخله در بازار غیررسمی ارز تحت تعقیب قرار گرفتند و توسط دادگاه ویژه تخلفات اقتصادی به ۲۰ سال زندان و بیش از هزار میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شدند. با اینکه رأی دادگاههای ویژه جرایم اقتصادی قابلتجدیدنظر نبود، آنها از طریق مقامات عالی درخواست اعاده دادرسی دادند و دیوان عالی کشور پرونده را به دادگاه همعرض ارجاع داد. در محاکمه بعدی، دادگاه مجدداً سیف و عراقچی را به مجازاتی شدیدتر محکوم کرد و این رأی نیز با اعتراض آنها مجدداً توسط دیوان عالی نقض و برای بار سوم به دادگاه ارجاع شد.
دادگاه سوم در اقدامی غیرمنتظره با غیرقضایی خواندن اتهامات وارده، رسیدگی به این پرونده را خارج از صلاحیت دادگاههای قوه قضائیه شناخت و آن را در صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی دانست. نهایتاً پرونده در سازمان تعزیرات رسیدگی شد و این دو از کلیه اتهامات تبرئه شدند.
ولیالله سیف در فاصله سالهای ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۷، رئیسکل بانک مرکزی بود. احمد عراقچی نیز در سال ۱۳۹۶ از سوی سیف به معاونت ارزی بانک مرکزی منصوب شد.