دسته بندی - بیمه

وابستگی صنعت بیمه به فناوری دیجیتال برای توسعه محصول، بررسی ادعاهای خسارت و مهم‌تر از هر چیز ایجاد تجربه‌های رضایت‌بخش برای مشتری‌ها هر روز بیشتر می‌شود. فناوری اطلاعات در دنیای امروزی به عنصری جدایی‌ناپذیر در تولید تبدیل شده و رشد صنعت اینشورتک تا...

سازمان مدیریت صنعتی، در بیست‌ودومین سال متوالی، شرکت‌های برتر ایرانی را مورد ارزیابی قرار داده است. این شرکت‌ها بر مبنای شاخص‌هایی نظیر مجموع درآمدهای عملیاتی، شاخص‌های اندازه و رشد، سودآوری و عملکرد، بهره‌وری، صادرات، نقدینگی، بدهی و شاخص‌های بازار...

کنسرسیوم ققنوس در پی اعلام آمادگی شرکت‌های بیمه کشور جهت بهره‌برداری از ظرفیت فناوری دفاتر کل توزیع شده، قصد دارد با ساماندهی یک تیم و به صورت مشارکتی، سکوی بیمه P2P را در گام نخست برای محصول بیمه عمر راه‌اندازی کند. علاقه‌مندان به مشارکت در این تیم...

در آینده قابل پیش‌بینی، به نظر می‌رسد جذاب‌ترین محدوده جغرافیایی اینشورتک آسیا باشد (به‌ویژه چین و جنوب شرقی آسیا). تاکنون، بیشترین میزان سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت بیمه در ایالات متحده انجام می‌شد، اما چین و کشورهای جنوب شرقی آسیا در حال کسب سهم...

عباس خندان، کارشناس طرح‌های مستمری، ماهنامه عصر تراکنش شماره ۲۸ / مهم‌ترین تفاوت بیمه‌های اجتماعی با بیمه‌های بازرگانی و تجاری در این است که در بیمه‌های بازرگانی پوششی که داده می‌شود و حق بیمه‌ای که بیمه‌گزاران به سازمان و نهاد بیمه‌گر می‌پردازند و...

سومین شماره از سلسله گزارش‌های ماهانه اینشورتک، با موضوع «ارتباط شرکت‌های بیمه و استارت‌آپ‌ها» پانزدهم دی ماه از سوی شبکه نوآفرینی پلنت منتشر شد و بر روی وب‌سایت این مجموعه در دسترس است. این مجله که پانزدهم هر ماه در دو قالب PDF و چاپی با تعداد...

این صنعت محصول دیگری به ‌غیر از اعتماد ندارد. در یک تراکنش {بیمه‌ای} هیچ‌چیز دیگری به ‌غیر از تعهد در قبال زیان وجود ندارد؛ بنابراين اگر مشتری احساس کند این تعهد زیر پا گذاشته ‌شده، هیچ‌چیز دیگری نخواهد ماند.

بلاکچین را می‌توان تاثیرگذارترین فناوری دیجیتالی در صنعت بیمه دانست. همه شرکت‌های فناوری بیمه می‌توانند از فناوری بلاکچین در همه دسته‌بندی‌های محصولات و خدمات بیمه، پرداخت، مدیریت دارایی‌ها و امور مالی استفاده کنند.

حسام نیکوپور، پژوهشگر حوزه رفاه و تامین ‌اجتماعی، ماهنامه عصر تراکنش شماره ۲۸ / صندوق‌های بیمه‌ اجتماعی و جایگاه آنها در طبقه‌بندی‌هایی که از نظام‌های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی می‌شود، هر روز برجسته‌تر می‌شود؛ یکی از مهم‌ترین نقطه‌های عزیمت در بحث و...

صحبت از بیمه در ایران به عهد ناصرالدین‌شاه برمی‌گردد که در سال 1270 طبق امتیازنامه‌ای با عنوان «تاسیس اداره حمل‌ونقل و سازمان بیمه در ایران» به لازار پولیاکف روس واگذار شد و در ایران مفهوم بیمه و مقابله با ریسک شکل تازه‌ای به خود گرفت.

بازار محصولات بیمه و ایده‌های پنهان در آنها آیینه تمام نمای ذائقه و سلیقه‌های مشتریان امروزی است و چه بسا که این روزها مشتری‌های بیمه در سرتاسر دنیا به سبب آگاهی و رشد جنبه‌های مختلف زندگی در مقایسه با یک دهه گذشته توقعات بسیار بیشتری در سطوح بالا...

سال ۲۰۱۹ به لحظات پایانی خود نزدیک می‌شود و همچون سال‌های گذشته کارشناسان به فکر بازنگری و بررسی عملکرد حوزه‌های مختلف صنعت بیمه هستند. در این میان شاید بتوان به جرات اذعان کرد که در هیچ کدام از زمینه‌های صنعت بیمه نمی‌توان به اندازه حوزه فناوری...

در گزارشی که در سال ۲۰۱۹ توسط موسسه کاگنیزنت (Cognizant) منتشر شده و پژوهشکده بیمه آن را ترجمه کرده است، با ارزیابی جهانی روبات‌های سخنگوی تجاری، عناصر کلیدی برای بیمه‌گران شناسایی شدند تا برای بهبود تجربه مشتری در این سیستم‌ها به کار گرفته شوند...

رییس پژوهشکده بیمه در کنفرانس خبری همایش بیمه و توسعه گفت که رشد بیمه، به‌رغم شرایط تحریم و رکود، قابل قبول است. حمید کردبچه، رییس پژوهشکده بیمه، در نشست خبری بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه با موضوع افزایش ضریب نفوذ بیمه، چالش‌ها و راهکارها...

نشست بیمه‌ها و فین‌تک‌ها با محوریت بررسی کسب‌وکار اینشورتک در صنعت بیمه برگزار شد. در این نشست حمیدرضا اکبری، معاون راهکارهای بیمه‌گری شرکت داتین، سید قاسم نعمتی؛ رییس مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی، حامد ولی پوری؛ مدیرعامل شرکت بیمیتو، مهدی ملکی؛...