پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
رویکردهای نوین تکنولایف در ریبرندینگ و سرویسهای جدید آن در رویداد تکنولایف اعلام شد
فروشگاه آنلاین تکنولایف طی مراسمی رسمی همزمان با پانزدهمین سالگرد تأسیس خود، ضمن معرفی دو سرویس جدید تکنوپی و تکنوگلد، از لوگو و عناصر بصری بازآفرینی شده، رونمایی کرد.
به گزارش روابط عمومی تکنولایف، در این رویداد که روز دوشنبه 12 آذرماه با حضور مدیران تکنولایف و خبرنگاران و چهرههای شناختهشده حوزه فناوری در خانه کارمان تهران برگزار شد، دلایل بازآفرینی برند و اهداف آینده این شرکت برای حاضران تشریح شد.
در ابتدای این مراسم حسین حیدر، مدیرعامل تکنولایف، با اشاره به تاریخچه این برند گفت: «زمانی که مالکیت تکنولایف به شرکت پارس همراه کاسپین واگذار شد، این فروشگاه، یک شرکت دو نفره بود که صرفاً بر روی یک برند خاص متمرکز بود. امروز و پس از طی یکزمان نهچندان طولانی، تکنولایف به یکی از بزرگترین فروشگاههای کالای دیجیتال با بیش از 450 نیروی انسانی تبدیلشده است.»
رشد فروش و سهم بازار
در ادامه این رویداد هادی فرصادی، مدیر بخش مارکتینگ تکنولایف، با ارائه آمارهای رشد این برند گفت: «نرخ رشد فروش تکنولایف از زمان ورود شرکت پارس همراه کاسپین در سال 96 بهطور میانگین 332 درصد بوده است. بالاترین میزان این رقم را در سال 1399 با نرخ رشد 567 درصدی تجربه کردیم. همچنین نرخ مرجوعی کالاها در تکنولایف 2.5 درصد است که در مقایسه با فروشگاههای آنلاین جهان، آمار مثبتی محسوب میشود.»
تکنولایف در ماههای اخیر دو کمپین «مجبور نیستید» و «جمعه سفید» را اجرا کرد که به گفته مدیر مارکتینگ این شرکت، 310 درصد رشد فروش را در میان برندهای معتبر رقمزده است. همچنین این کمپینها باعث شده تا تعداد بازدید ماهانه وبسایت تکنولایف در یک ماه اخیر، پنج میلیون افزایش بازدید داشته باشد. بر اساس آمارها، بیشترین ارزش یک سبد خرید به یکی از کاربران تکنولایف تعلق دارد که با استفاده از فرصت به وجود آمده در کمپینها بیش از 824 میلیون تومان در یک سبد خود کالا خریداری کرده است.
مدیر مارکتینگ تکنولایف در مورد سهم بازار و اهداف آینده این برند گفت: «در حال حاضر تکنولایف 13.3 درصد از سهم بازار فروشگاههای آنلاین کالاهای دیجیتال را در اختیار دارد. برای سال آینده، اهداف ما بر روی توسعه سهم بازار، گسترش بخشهای جدید و ایجاد یک تجربه خرید شخصیسازیشده به کمک دادهکاوی و هوش مصنوعی متمرکز است.»
درباره ریبرندینگ
در ادامه این رویداد، تورج صابریوند، مشاور و برند دیزاینر شناختهشده این حوزه که پروژه ریبرندینگ تکنولایف را برعهده داشت با اشاره به روند و چگونگی این بازآفرینی گفت: «پیش از شروع پروژه ریبرندینگ طی یک نظرسنجی از مخاطبان خود خواستیم تا نظر خود را در مورد وبسایتهای پرهیجان و وبسایتهای آرام اعلام کنند. بیش از 90 درصد از افراد اعلام کردند که وبسایتهای آرام و به دور از طرحهای هیجانی را ترجیح میدهند. همین موضوع باعث شد تا در ریبرندینگ تکنولایف بهجای تکیهبر هیجان، بر روی ایجاد آرامش متمرکز شویم. باور ما در تکنولایف این است که مسئولیت اجتماعی کسبوکارها تنها در اقدامات محدود خلاصه نمیشود و باید بهعنوان یک کسبوکار تمام تلاش خود را بهکارگیریم تا آسیبها و تأثیرات سوء کمتری را بر محیطزیست و جامعه وارد کنیم.»
صابریوند در مورد لوگو و عناصر بصری جدید تکنولایف گفت: «در دیزاینهای تکنولایف بیش از هر چیز به ایجاد آرامش در ذهن مخاطبان توجه داشتیم و این موضوع را میتوانید در رنگ لوگو، رنگهای زمینه وبسایت، فونتها، پیامکهای ارسالی به کاربران و سایر عناصر بصری و متنی مشاهده کنید. بهطورکلی آرامش، وقار و سادگی، شاخصههای برجسته این طراحی جدید هستند. ما اعتقاد داریم که یک محصول (در اینجا فروشگاه آنلاین) زمانی میتواند کاربرپسند (user-friendly) باشد که به کاربر خود بهعنوان یک خریدار و مشتری نگاه نکند. کاربران، پیش از هر چیزی یک انسان با نیازهای مشخص هستند و به همین خاطر بایستی تمامی عناصر بر مدار خواستهها و نیازهای او طراحی شود.»
تکنوپی و تکنوگلد
در ادامه این رویداد، از «تکنوپی» و «تکنوگلد» رونمایی شد. تکنوپی، بهعنوان یکی از پلتفرمهای جدید حوزه وامدهی آنلاین و بازوی فینتک تکنولایف از شهریورماه امسال فعالیت خود را آغاز کرده است.
امیر حقرنجبر، مدیرعامل تکنوپی و تکنوگلد، در رابطه با اهداف و نحوه فعالیت تکنوپی گفت: «هدف تکنوپی افزایش قدرت خرید کاربران تکنولایف است. براین اساس با در نظر گرفتن تمامی نیازهای کاربران خود روند آسانی را طراحی کردهایم تا کاربران بدون نیاز به ضامن و تنها با یک قطعه چک بتوانند وام خرید کالا را دریافت کنند. میانگین زمان دریافت این تسهیلات پنج روز است و مبالغ 10 تا 80 میلیون تومان را شامل میشود. تاکنون بیش از 100 میلیارد تومان تسهیلات ماهانه ارائهشده است.»
مدیرعامل تکنوگلد، در مورد یکی دیگر از سرویسهای جدید هلدینگ تکنولایف گفت: «تکنوگلد، امکان خریدوفروش کاملاً آنلاین طلای آبشده را بدون اجرت و با هر میزان سرمایهای فراهم میکند. تمام طلاهای خریداریشده توسط کاربران تکنوگلد، در بانک کارگشایی ذخیره و نگهداری میشوند. بهمنظور افزایش اعتماد و اطمینان کاربران برای انجام معاملات در تکنوگلد، طی یک تفاهمنامه رسمی، مابهازای طلای خریداریشده در تکنوگلد، طلا در بانک کارگشایی ذخیره میشود و رسید آن نزد شرکت تکنوگلد نگهداری میشود. این رسیدها قابلیت استعلام و پیگیری را دارند.»
امکان دریافت فیزیکی طلا، خریدوفروش آنلاین و شبانهروزی طلا، فروش آنلاین طلا و تسویه آنی و امکان سرمایهگذاری حتی با 100 هزار تومان از دیگر مزایای تکنوگلد به شمار میرود.
در بخش دیگری از این رویداد، سوگل فرحی، مدیر منابع انسانی تکنولایف، به ارزشهای سازمانی این برند پرداخت و گفت: «مأموریت اصلی ما در واحد منابع انسانی، جذب و پرورش متخصصین حوزههای مرتبط با کسبوکار تکنولایف است. مفاهیمی همچون صداقت، احترام متقابل، پاسخگویی، همکاری، نوآوری و یادگیری مداوم مهمترین ارزشهای سازمانی تکنولایف هستند که بهطورجدی دنبال میشوند.»
بر اساس اعلام مدیر منابع انسانی شرکت تکنولایف، 59 درصد از نیروی انسانی این شرکت را آقایان و 41 درصد را خانمها تشکیل میدهند، در تفکیک سنی نیز، 32 درصد به نسل زد و 60 درصد از سهم نیروی انسانی به نسل هزاره تعلق دارد.
در بخش پایانی این مراسم نشست پرسش و پاسخی با حضور مدیران ارشد شرکت تکنولایف برگزار شد.
حسین حیدر، مدیرعامل تکنولایف، در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر توسعه فروشگاههای حضوری این شرکت گفت: «به زودی و با همکاری یکی از ونچرهای تکنولایف شاهد راهاندازی فروشگاههای حضوری خود در قالب تکنواستور یا تکنوشاپ خواهیم بود.»
امیر حقرنجبر، مدیرعامل تکنوپی و تکنوگلد، در پاسخ به سؤالی در رابطه با اهداف و مزیتهای این سرویسها گفت: «بهطورکلی زمانی که یک کسبوکار تصمیم به راهاندازی بخشهای جدید میگیرد، دو موضوع ظرفیتهای داخلی و فرصتهای بیرونی نقش زیادی ایفا میکنند. ما بر اساس دادههایی که از کاربران خود داشتیم وارد دو حوزه جدید شدیم، چراکه معتقدیم از ظرفیتهای داخلی گستردهای برای ارائه یک پلتفرم کاربردی و جامع برخورداریم.»
رویداد تکنولایف پس از اتمام نشست خبری مدیران این شرکت، به پایان رسید.