راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جلسه پرحاشیه برگزارکنندگان الکامپ با جلیلی پشت در‌های بسته

امروز صبح و در یک برنامه از پیش اعلام‌نشده، نشست سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با برگزارکنندگان نمایشگاه الکامپ برگزار شد


امروز صبح، و در یک برنامه از پیش‌ اعلام‌نشده، نشست سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با برگزارکنندگان نمایشگاه الکامپ برگزار شد؛ جلسه‌ای با عنوان جالب‌ توجه «نشست دکتر جلیلی با فعالین اقتصاد دیجیتال» در محل این نمایشگاه و با یک حاشیه عجیب‌تر. رسانه‌های متعدد خبر داده‌اند که خبرنگاران از این نشست بیرون شده‌اند و جلسه بدون حضور آن‌ها ادامه پیدا کرده و با اینکه حاضرین در این نشست مطالباتی را مطرح کرده‌اند اما خبری از آن بیرون نیامده است.

در واکنش به این خبر بلافاصله کاربران شبکه‌های اجتماعی و برخی مدیران کسب‌وکار‌های حوزه آی‌تی این سؤال را مطرح کرده‌اند که چه کسانی در این نشست به نام «فعالین اقتصاد دیجیتال» حضور داشته‌اند. به نظر می‌رسد حاضرین در جلسه نه از استارتاپ‌ها و کسب‌وکار‌های حوزه اقتصاد دیجیتال بلکه بیشتر برگزارکنندگان الکامپ بوده‌اند. با این حال فهرستی از حاضرین در نشست منتشر نشده و به دلیل بیرون کردن خبرنگاران محتوای جلسه هم به بیرون درز نکرده است؛ تا جایی که برخی رسانه‌ها عنوان جلسه مخفیانه را برای این نشست تیتر زده‌اند. البته گفتنی است که صفحات مرتبط با سعید جلیلی در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار محتوا‌هایی از این جلسه هستند.

برخی رسانه‌ها هم‌زمان با جلسه‌ای که از پیش اطلاع‌رسانی نشده بود نوشتند: «مسئولان دولتی، از رسانه‌ها خواستند پس از گرفتن عکس از سالن خارج شوند و در حال حاضر خبرنگاران در این جلسه حضور ندارند.»

آنگونه که اعتماد نوشته است: جلسه مخفیانه سعید جلیلی با برخی از فعالان اقتصادی در نمایشگاه الکامپ؛ خبرنگاران را به بیرون هدایت کردند!

اعتماد نوشت: «سعید جلیلی»، نامزد انتخابات ریاست جمهوری وارد نمایشگاه الکامپ شد و اکنون در حال برگزاری جلسه‌ای با برخی از فعالان اقتصاد دیجیتال کشور است.

حساب کاربری دیجیاتو در توییتر، از وب‌سایت‌های همکار خبری الکامپ بیست‌و‌هفتم هم نوشته که از خبرنگاران حاضر در نشست، خواسته شد به عکس‌گرفتن اکتفا کنند و از سالن خارج شوند.

خبرآنلاین هم درباره جلسه جلیلی با فعالان اقتصاد دیجیتال در الکامپ نوشت: «جلسه سعید جلیلی در الکامپ، بدون پاسخ به سؤالات خبرنگاران!»

خبرآنلاین نوشت: «سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری وارد نمایشگاه الکامپ شد و پس از بازدیدی کوتاه و حضور در جلسه‌ای با برخی از فعالان اقتصاد دیجیتال کشور، نمایشگاه را ترک کرد.

«سعید جلیلی»، یکی از دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، امروز به الکامپ آمد و پس از مدت کوتاهی بدون اینکه به سؤالات رسانه‌ها پاسخ دهد، از نمایشگاه خارج شد. جلیلی ساعت ۸ صبح وارد نمایشگاه بین‌المللی تهران شد و با فعالان اقتصاد دیجیتال کشور نشستی برگزار کرد. پس از ورود خبرنگاران به این نشست، از آن‌ها خواسته شد به عکس‌گرفتن اکتفا کنند و سؤالی نپرسند.»

وعده جلیلی به برگزارکنندگان الکامپ برای ۵۰ برابر کردن سرعت اینترنت

بنا بر گزارش ایرنا، جلیلی در این نشست گفت: «اصل بر استفاده حداکثری از فرصت اینترنت است. جاده همیشه باید باز باشد اما یک روزی هم شاید برف باشد و بگویند آهسته حرکت کنید.» او وعده داد که طی چهار سال سرعت اینترنت موبایل را ۱۰ برابر و سرعت اینترنت ثابت را ۵۰ برابر افزایش می‌دهد.

جلیلی پس از این نشست، سری به غرفه یکی از اپراتور‌های تلفن همراه زد و بدون پاسخ به سؤالات خبرنگاران، نمایشگاه را ترک کرد.

خبرگزاری فارس هم در گزارشی از این نشست از قول جلیلی نوشت: «سرعت اینترنت باید ۵۰ برابر شود؛ سعید جلیلی امروز در بازدید از نمایشگاه الکامپ گفت در طول چهار سال ریاست جمهوری سرعت اینترنت موبایل باید ۱۰ برابر و اینترنت ثابت ۵۰ برابر افزایش یابد.»

به گزارش فارس «نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه اگر دولت می‌خواهد در حوزه تنظیم‌گری حضور داشته باشد باید در مشورت با اصناف پیشینی باشد زیرا معتقدیم نباید تنظیم‌گری دولت نباید مانع کار صنوف باشد. وی با اشاره به راهبردی بودن اقتصاد دیجیتال، گفت: امروز آمریکا در حوزه هوش مصنوعی به دنبال محدود کردن سایر کشور‌ها است اما باید به این موضوع توجه کنیم که هوش مصنوعی بخشی از اقتصاد دیجیتال است نه همه آن. »

فارس همچنین به نقل از جلیلی نوشت: «شاید ما در گذشته در نقطه عطف فناوری‌هایی همچون رادیو و تلویزیون غایب بودیم اما امروز در بزنگاه تاریخی دیگر غائب نخواهیم بود. نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به برنامه هفتم توسعه نیز تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه جایگاه ویژه‌ای برای فناوری اطلاعات درنظر گرفته شده و دولت باید فناوری اطلاعات را از سهم ۷. ۹ درصدی به ۱۵ درصد در ۵ سال آینده برساند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.