راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معاون فناوری اطلاعات بانک ملی به راه پرداخت اعلام کرد / پیاده‌سازی چک دیجیتال بانک ملی تا پایان خردادماه

معاون فناوری اطلاعات بانک ملی با بیان اینکه تا پایان خردادماه چک دیجیتال در بانک ملی نهایی خواهد شد، از اجرای آزمایشی بانکداری هفت در 24 بانک ملی در استان تهران برای مشتریان بانکداری شرکتی خبر داد.
علیرضا ماهیار در گفت‌وگو با «راه پرداخت» درباره آخرین وضعیت چک و سفته الکترونیک در بانک ملی اظهار کرد: «در آذرماه سال گذشته چک دیجیتال را با همکاری مرکز میانی امضای دیجیتال بانک ملی راه‌اندازی کردیم، اما بانک مرکزی یکسری الزامات دارد که این الزامات باید در مرکز میانی امضای دیجیتال هم اجرا می‌شد و این اتفاق، فرایند را با تأخیر مواجه کرد و سه ماه رفت و برگشت فنی و تست‌های امنیتی زمان برد تا اینکه اکنون چک‌های دیجیتال به‌صورت آزمایشی در بانک صادر شده و پس از تست گرم و نهایی می‌توانیم این چک‌ها را به صورت سراسری در اختیار مشتریان قرار دهیم.»
او در ادامه با بیان اینکه تا پایان خردادماه چک دیجیتال در بانک ملی نهایی خواهد شد، بیان کرد: «در بانک ملی حدود هفت میلیون نفر دسته‌چک دارند و اگر فقط 10 درصد از این افراد در بستر دیجیتال چک خود را دریافت کنند، پیش‌بینی می‌شود که چک الکترونیک در بانک ملی فراگیری بالایی داشته باشد. پیاده‌سازی چک دیجیتال بانک ملی در پلتفرم «بام» انجام شده و 2.5 میلیون کاربر از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون به این پلتفرم اضافه شده‌اند و از آنجا که روزانه بخش قابل‌ توجهی از میلیاردها تراکنش شبکه بانکی در پلتفرم بام صورت می‌گیرد، این موضوع در استقبال از چک دیجیتال تأثیرگذار خواهد بود.»


آخرین وضعیت سفته الکترونیک در بانک ملی



معاون فناوری اطلاعات بانک ملی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اعلام اینکه امضای دیجیتال سفته الکترونیک در پلتفرم «بله» نیز توسط مرکز میانی امضای دیجیتال بانک ملی پیاده‌سازی می‌شود درباره پیاده‌سازی سفته الکترونیک در این بانک توضیح داد: «سفته الکترونیک از سمت کسب‌وکارها با استقبال بالایی مواجه شد و به همین منظور ترجیح دادیم این سرویس را بیشتر در اختیار کاربرهای B2B قرار دهیم که مهم‌ترین این کسب‌وکارها لندتک‌ها و شرکت‌های بیمه‌ هستند.»
طبق اعلام ماهیار، سفته الکترونیک بانک ملی برای B2C نیز به‌زودی پیاده‌سازی خواهد شد.
پیاده‌سازی سامانه توثیق دارایی‌های مشتری یکی از برنامه‌های شبکه بانکی در حوزه فناوری اطلاعات است. معاون فناوری اطلاعات بانک ملی درباره آخرین وضعیت این سامانه در بانک ملی گفت: «زیرساخت فنی سامانه توثیق دارایی‌های مشتری در بانک ملی به‌صورت کامل آماده است و بحث کسب‌وکاری و ارتباط با سازمان‌های مختلف نیز در حال انجام است که پس از این، بحث پرداخت تسهیلات مبتنی بر توثیق دارایی‌های مشتری را در بانک ملی شروع خواهیم کرد.»
او در ادامه از اجرای آزمایشی بانکداری هفت در 24 بانک ملی در استان تهران خبر داد و درباره نوع این سرویس توضیح داد: «مشتریان بانکداری شرکتی بانک ملی از طریق اپلیکیشن بله می‌توانند با بانکدار تماس تصویری بگیرند و سرویس بانکی مد نظر خود را از این طریق در هر ساعت از شبانه‌روز حتی روز تعطیل دریافت کنند و احراز هویت مشتریان در این سرویس از طریق هوش مصنوعی انجام می‌شود. در فاز بعدی اجرای این سرویس، امکان دریافت خدمات بانکداری هفت در 24 بانک برای اعضای باشگاه مشتریان بانک ملی و سایر افراد نیز فراهم خواهد شد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.