راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

واکسن کرونا؛ پشتیبان دستگاه کارتخوان

پیمان رحمانی کارشناس حوزه پرداخت / یکی از مشاغلی که از زمان شیوع ویروس کرونا همیشه در معرض خطر قرار داشته است و عملاً جزء مشاغل پرخطر از این خاطر قرار می‌گیرد، پشتیبانی دستگاه کارتخوان است. افرادی که حضورشان تضمین‌کننده عدم خارج شدن چرخه حیات دستگاه کارت‌خوان در صنعت پرداخت است.

یکی از وظایف اصلی این افراد حضور روزانه در تعداد قابل‌توجهی از مراکز و فروشگاه‌های مختلف در سطح کشور ، به‌منظور خدمات‌رسانی، بازاریابی، نصب، جمع‌آوری و …. است. حضور این افراد مانند کسب‌وکارهای گروه به‌جزء یکی از موارد اضطراری صنعت پرداخت است. وقتی پای صحبت این گروه از افراد می‌نشینیم، گله‌های متعددی از وضعیت کاری خود دارند ولی در حال حاضر بزرگ‌ترین دغدغه آنان بحث واکسینه شدن آنان در مقابله با ویروس کرونا است. اگر بخواهیم از بعد بیماری نیز به موضوع نگاه کنیم ، درصورتی‌که فردی ناقل باشد و عملاً علائمی نداشته باشد و در حال رفت‌وآمد بین فروشگاه‌ها باشد عملاً خود منجر به پخش مجدد ویروس بین افراد می‌شود.

 افرادی که حضورشان تضمین‌کننده عدم خارج شدن چرخه حیات دستگاه کارتخوان در صنعت پرداخت است. بدون در نظر گرفتن گروه‌های شغلی اعلامی توسط نهادهای ذی‌ربط و با توجه به باز بودن بخشی از مراکز در تمام حالت‌ها(مانند مشاغل گروه یک) ممکن است منجر به حضور پشتیبانان در مناطق مربوطه به‌منظور خدمات‌رسانی شود. با توجه به اینکه اکثر این افراد در رده سنی بین 20 الی 35 سال قرار دارند، نه در اولویت‌بندی واکسن قرارگرفته‌اند و نه به آن اشاره و توجه شده است و ممکن است با توجه به زمان‌بندی اعلامی،  تا انتهای سال نیز در اولویت قرار نگیرند.

در عمل این افراد ویترین شرکت‌های پرداخت هستند ولی هیچ‌گاه حق مطلب درخصوص این همکاران انجام‌نشده است. حمایت از افرادی که در صف شرکت‌های پرداخت قرار دارند و وظیفه نهایی انتقال تمام تصمیمات ستاد به پذیرندگان را عهده‌دار هستند، امری جدی و الزامی است. حداقل انتظار از مدیران و تصمیم گیران در این حوزه ، قرار گرفتن پشتیبانان دستگاه کارتخوان در اولویت زدن واکس کرونا است.

1 دیدگاه
  1. رضا رادین می‌گوید

    با تشکر از جناب اقای رحمانی که بفکر ما هستند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.