راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کتاب بازآفرینی محصول با حمایت شرکت آدانیک منتشر شد / چگونه در دوران دیجیتال ارزش خلق کنید؟

«وقتی نسیم تغییر وزیدن می‌گیرد، برخی افراد دیوار می‌سازند و برخی دیگر آسیاب بادی.» این جمله در مقدمه کتاب «بازآفرینی محصول: چگونه کسب‌وکار خود را متحول کنید و در دوران دیجیتال ارزش خلق کنید» آورده شده است؛ ضرب‌المثل قدیمی از کشور چین که حتی امروزه و در عصر نوآوری که اکنون در آن به سر می‌بریم هم کاربرد دارد. کتاب بازآفرینی محصول که با همکاری شرکت آدانیک و در انتشارات راه پرداخت منتشر شده است، روش‌های سنتی تفکر و عمل در جهان تولید محصول را رد و توجه رهبران کسب‌وکار را به ضرورت درک و شکل‌دهی به چشم‌انداز جهانی و نوظهور محصول متصل هوشمند جلب می‌کند.

این کتاب توسط دو رهبر و شکل‌دهنده صنعت، اریک شافر و دیوید ساوی نوشته شده و تجربیات آنها در بخش‌های سنتی صنعت، همراه با بخش‌های نرم‌افزاری و فناوری، نقشه راه موردنیاز برای محصولات متصل هوشمند را ترسیم کرده است.

علی حاجی‌زاده مقدم مدیرعامل آدانیک درباره این کتاب می‌گوید: «نخستین برداشتی که از کلمه تحول دیجیتال می‌توان داشت، ایجاد تحول در فرایند کسب‌وکار یا محصول با جایگزین‌کردن اجزای دیجیتالی به جای اجزای دستی و غیردیجیتالی است. بازآفرینی محصول کتابی است که به این تحول می‌پردازد و راز موفقیت کسب‌وکارهای پیشرو و آینده‌نگر را نشان می‌دهد. محصولات زنده؛ محصولات هوشمندی که اجزای دیجیتال و فیزیکی در آن پیوندی اندام‌وار دارند و آنچه فروخته می‌شود تجربه کاربر و نتیجه‌ای است که استفاده از محصول یا خدمت به‌دنبال دارد؛ نه قابلیت‌های خود محصول. همه ما امروز یکی از این محصولات زنده را در جیب داریم و شاید به همین دلیل است که امروز بسیاری از طراحان خدمت و محصول در حوزه‌های گوناگون، گوشی‌های هوشمند را دروازه ورود به این دنیای جدید کسب‌وکار می‌دانند. امیدواریم خواندن این کتاب برای شما نیز ـ مثل ما ـ الهام‌بخش و زایا باشد. ما در آدانیک و شاکیلید بسیاری از ایده‌های طرح‌شده در این کتاب را باور داریم و دورنمای کسب‌وکار خود را در همراهی با دیگر پیشگامان تحول می‌دانیم.»

این کتاب ۱۳ فصل دارد. فصل اول به دگرگونی دیجیتال در ساخت محصول و محصولات متصل هوشمند اشاره می‌کند. فصل دوم به جزئیات چند مفهوم خاص دنیای دیجیتال پرداخته و اهمیت اقتصاد نتیجه‌گرا را توضیح داده است. در فصل سوم دو ابزار جدید برای پرداختن به بازآفرینی محصول معرفی شده است؛ یکی شبکه بازآفرینی محصول و دیگری ضریب بازآفرینی محصول. فصل چهارم گذار کسب‌وکارها از امکانات محصول به سمت خلق تجربیات در محیط یک اقتصاد نتیجه‌گرا را توصیف می‌کند. در فصل پنجم به پیامدهای تغییر مسیر شرکت‌ها به سمت مدل کسب‌وکار به‌عنوان خدمت، به‌عنوان گامی در جهت اقتصاد نتیجه‌گرا اشاره کرده است.

عنوان فصل ششم، تغییر بزرگ از محصول تا پلتفرم است و به این موضوع می‌پردازد که علی‌رغم پتانسیل بالای مدل‌های کسب‌وکاری مبتنی بر پلتفرم، نیازی نیست که همه شرکت‌های تولید محصول سنتی به سمت این مدل حرکت کنند. فصل هفتم به اهمیت زیاد هوش مصنوعی در شتاب بخشیدن گرایش به سمت محصولات متصل هوشمند می‌پردازد. فصل هشتم درباره تغییر از طراحی خطی به طراحی چابک است. در این فصل به مهارت‌های موردنیاز برای تحقیق و توسعه اشاره شده و سپس مفهوم برنامه‌ریزی را توضیح داده است. فصل نهم کتاب درباره هفت مهارت اساسی برای مدیریت بازتولید محصول است. ایجاد این مهارت‌ها به شرکت‌های سازنده محصول کمک می‌کند تا در محصولات موجود خود ارزش‌های جدیدی ایجاد کنند. فصل دهم درباره نقشه راه رسیدن به موفقیت با خدمات و محصولات زنده است و برای این مسیر پیشنهادهای ساخت‌یافته‌ای را با شاخص‌های شفافی تعریف کرده است. فصل یازدهم به ارائه بینش‌هایی در این حوزه پرداخته است. این بخش از کتاب بررسی می‌کند که تحلیل‌ها، نظریه‌ها و پیش‌بینی‌های ما تا چه حد با رویکردهای تولید محصول در صنایع مختلف هماهنگ است و برای آشنایی بیشتر  با مجموعه‌ای از مدیران اجرایی برتر مصاحبه شده است. در فصل دوازدهم، با مطالعه موردی روی شرکت‌های هایر، فورشیا، سیگنیفای و سیمنس، محصولات بازآفرینی‌شده در عمل را نشان داده است و اما در فصل آخر کتاب به واقعیت محصولات در آینده اشاره شده است. اینکه چشم‌انداز سال ۲۰۳۰ چیست و محصولات بازآفرینی‌شده چطور زندگی ما را کنترل خواهند کرد.

برای خرید این کتاب می‌توانید به فروشگاه راه پرداخت به نشانی Shop.way2pay.ir مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.