راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

زیرساخت‌های امنیتی بانک ملت ارتقا می‌یابد

به گزارش راه پرداخت و به نقل از عصر ارتباط بانک ملت با راه‌اندازی سرویس زیرساختی اکتیودایرکتوری، امنیت سامانه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری‌اش را ارتقا می‌دهد.
این بانک تقریبا از سه سال پیش کار مطالعاتی را برای راه‌اندازی سرویس زیرساختی اکتیودایرکتوری (Active Directory) آغاز کرده و از دو سال پیش نیز وارد مرحله عملیاتی آن شده است. بخشی از این پروژه چندی پیش در تمامی واحدهای ستادی بانک در تهران و سایر استان‌ها نصب شد و به اجرا درآمد.
علیرضا لکزایی، مدیر طرح و برنامه این بانک می‌گوید با توجه به گستردگی شعب و حجم کار یکی از الزامات یکپارچگی و تمرکز فراهم کردن یک سازوکار متمرکز است. در بانک ملت همه خدمات و پردازش‌های بانکی به‌صورت آنلاین انجام می‌شود، بنابراین می‌بایست مدیریت آن نیز متمرکز و آنلاین باشد، در نتیجه استفاده از فناوری‌های IT نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت است.
او معتقد است سرویس اکتیودایرکتوری می‌تواند با مدیریت متمرکزی که برای سخت‌افزار‌ها، نرم‌افزار‌ها و سامانه‌های بانک فراهم می‌کند، سبب شود سازمان با رویکردی پیشگیرانه سطوح دسترسی، اختیارات و اقدامات کاربران را پردازش و تحت نظارت و مدیریت خود داشته باشد و با این راهکار دغدغه‌های امنیتی بانک نیز مرتفع می‌شود.
این سرویس کمک می‌کند اطلاعات ضروری مربوط به چگونگی تخصیص منابع بانک به سهولت در اختیار مدیریت قرار گیرد و بانک با پایش این اطلاعات بتواند در صورت نیاز در خدمات و سیاست‌ها و برنامه‌های خود تغییراتی ایجاد کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.