راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آغاز تحقیقات مستقل کمیسیون اروپا درباره پرداخت الکترونیک

کمیسیون اروپا تحقیقاتی را پیرامون استانداردسازی فرآیند پرداخت در اینترنت (e-payment) که شورای پرداخت اروپا (EPC) مسوولیت آن را بر عهده دارد، آغاز کرده است.

به گزارش راه پرداخت و به نقل از وب‌سایت شرکت ایران کیش، کمیسیون اروپا به دنبال انجام تحقیقاتی موشکافانه از فرآیند استانداردسازی است تا مطمئن شود عرصه رقابت به شدت محدود نشده باشد. به عنوان مثال شرکت‌های PSP تازه‌تاسیس که تحت کنترل هیچ بانکی نیستند، از گردونه رقابت کنار گذاشته نشده باشند. زیرا حذف رقبا در بازار پرداخت الکترونیک می‌تواند منجر به افزایش هزینه‌های پذیرندگان وب و به این ترتیب افزایش قیمت برای مصرف‌کنندگان شود. البته شروع تحقیقات در این زمینه نباید منجر به پیش‌داوری در خصوص نتایج احتمالی آن شود، زیرا کمیسیون اروپا مساله اخیر را به عنوان یک موضوع فوری در دست بررسی دارد و به دنبال گردآوری اطلاعات لازم جهت اظهار نظر نهایی است. لازم به ذکر است، شورای پرداخت اروپا بخش هماهنگ‌کننده و تصمیم‌گیرنده صنعت بانکداری اروپا در حوزه پرداخت است.

شورای پرداخت اروپا اعلام کرد راهبردهایی را به منظور گسترش استفاده از استاندارهای عمومی، تعریف ملزومات امنیتی و شفاف‌سازی وظایف دست‌اندرکاران مختلف در اکوسیستم پرداخت موبایلی ارایه می‌کند.

سند مذکور، مدل‌ها و فرآیندهای مختلف برای انجام عملیات پرداخت غیرتماسی در تلفن‌های همراه، از پیش شرط‌های لازم تا جریان تراکنش‌ها، شیوه‌های تایید دارندگان کارت و مدیریت ریسک را به طور مفصل مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.

این سند راهبردی منحصرا در مورد پرداخت موبایلی غیرتماسی از طریق فن‌آوری ارتباطات میدان نزدیک (NFC) است. شورای پرداخت اروپا با ارایه پیش‌نویس سند راهبردی مذکور از فعالان این صنعت خواسته است که به منظور تکمیل سند نهایی، نظرات خود را درباره آن به این شورا ارسال کنند.

همچنین شورای پرداخت اروپا در مرحله بعد در تلاش برای ارایه طرحی در خصوص پرداخت موبایلی راه ‌دور است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.