راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به ۲۰ گونه کارمندی؛ شما و همکارانتان در کدام دسته قرار می‌گیرید؟

در محیط کار شما، افراد چه ویژگی‌هایی دارند؟ چه کار می‌کنند؟ خود شما چه عادت‌هایی دارید؟ ۲۰ دسته از انواع کارمندان را بررسی کرده‌ایم. خیلی از شما ممکن است در چند گروه از این دسته‌بندی قرار بگیرید و بعید است که کسی، در هیچ کدام از این دسته‌ها جایی نداشته باشد.

 

غیبت‌کنندگان

از نظر عده‌ای، لذت‌بخش‌ترین کار دنیا صحبت کردن در مورد دیگر افراد است. آنها از مدل مو و عکس‌های صفحه‌های اجتماعی تا سفر رفتن و طرز صحبت کردن دیگران را مسخره می‌کنند و به بقیه می‌خندند. معمولا در انتهای غیبت کردن، یکی از این افراد می‌گوید: «خب بسه دیگه بریم یه کم کار کنیم» و به این ترتیب آنها به میز خود بازمی‌گردند.

#اینو_گوش_کن

 

یبوست‌داران

بعضی از همکاران سال‌هاست که با بیماری یبوست دست‌وپنجه نرم می‌کنند. آنها از اینکه یبس‌اند، ناراحت نیستند و به هیچ عنوان دوست ندارند این بیماری را برطرف کنند.

#انجیر

 

مزه‌اندازان

عده‌ای در هر شرایطی شوخی می‌کنند. آنها شوخی کردن در هر موقعیتی را رسالت خود می‌دانند. این عده در تمام موقعیت‌ها شوخی می‌کنند و در ذهنشان این تداعی شده که تمام افراد در هر شرایطی منتظر شوخی آنها هستند.

#مزه

 

پیچانندگان

بعضی‌ها همیشه از زیر کار در می‌روند. آنها در تمام موقعیت‌ها حداکثر توان و انرژی خود را صرف این می‌کنند که کارها را بپیچانند. اگر از آنها بپرسید که چه کارهایی سمت آنها باز است، با کوهی از موارد عجیب و غریب غافلگیرتان می‌کنند.

#علی_چپ

 

خوراکی‌بازها

در هر کسب‌وکاری می‌توانید کسانی را پیدا کنید که همیشه دارند یک چیزی می‌خورند. آنها به جنبیدن دهان خود، اعتیاد دارند و به هیچ خوردنی، نه نمی‌گویند. اینکه چه چیزی و با چه حجمی وارد دهان آنها می‌شود، اولویت دوم آنهاست.

#چی_بخوریم؟

 

تاخیری‌ها

عده‌ای همیشه دیر به شرکت می‌رسند. آنها هر ساعتی هم که جسمشان را به محیط کار برسانند، تا مدتی لود نمی‌شوند و به صورت دیزلی بالا می‌آیند. اگر در هر موضوعی تصمیم دارید که آنها را متقاعد کنید، بهترین موقعیت همان حین خواب و بیداری است.

#لعنت_به_صبح_و_هر_چی_که_هست

 

تلفن‌داران

بعضی‌ها تند تند موبایلشان زنگ می‌خورد. این عده بعد از اینکه موبایلشان به صدا درمی‌آید، با سرعت به بیرون از دفتر می‌روند و در حالی که دارند از فضای کار خارج می‌شوند، با یک حالت کَلَک‌واری می‌گویند: «الو…»

#عزیزم

 

موافقان

در هر شرکتی بعضی‌ها فقط سرشان را تکان می‌دهند. این عده همیشه و در تمام شرایط و با وجود تمام اتفاقات موافق هستند. این افراد ممکن است در یک دقیقه با دو حرف کاملا متضاد، موافقت کنند. این دسته پرچم‌دار شوخی‌های کارمندی هستند.

#عالی_گفتی

 

کمین‌کنندگان

بعضی‌ها دوست دارند از نظر موقعیت نشستن، بر همکاران خود مسلط باشند. آنها باید پشت به دیوار بنشینند و در شرایط عادی، صفحه کامپیوترشان به هیچ عنوان نباید توسط دیگران قابل رصد باشد.

#حریم_شخصی

 

چیزکنندگان

چیزکنندگان همواره خودشان را به برق می‌زنند و با همه از بالا برخورد می‌کنند. از نظر آنها، نباید به کسی رو داد. این عده معتقدند که نباید خیلی به مردم احترام گذاشت. آنها در مکالمات خود بدون استثنا اخم می‌کنند. هر اتفاقی که می‌افتد، آنها ژست متفکر می‌گیرند و می‌گویند: «کار خودشونه.»

#خودشون

 

فوق‌برنامه‌ها

بعضی‌ها همیشه در حال چیدن برنامه هستند. برای آنها اول و آخر هفته تفاوتی ندارد. این افراد علاقه وافری به تفریحات سالم و غیرسالم دارند و تمرکز خود را بر روی چیدن برنامه‌های پرنشاط می‌کنند.

#برنامه_عصرت_چیه؟

 

اضافه‌کاری‌ها

کارمندان اضافه‌کار کسانی هستند که همیشه و در همه شرایط در شرکت حضور دارند. آنها هیچ وقت به خانه برنمی‌گردند. دیده شده که آنها ساعت ۱۱ شب هم در شرکت هستند، حتی در شرایطی که کاری از پیش نبرند.

#انگشت_نزن

 

مقایسه‌کنندگان

کارمندان مقایسه‌ای همیشه خود را با همکاران مقایسه می‌کنند. آنها تا جایی خود را با دیگر افراد مقایسه می‌کنند که بعضا شاکی می‌شوند که چرا فلانی زودتر از من به دستشویی رفت یا چرا فلانی بیشتر غذا می‌خورد.

#چطو_به_تو

 

رزومه به دست‌ها

عده‌ای هستند که همیشه رزومه‌شان در draft است. آنها تندتند این‌طرف و آن‌طرف رزومه می‌فرستند. این دسته لزوما از شرکتی که در آن کار می‌کنند، ناراضی نیستند و صرفا کرم این را دارند که خود را بسنجند.

#استخدام

 

دودی‌ها

دودی‌ها چند بار در روز غیبشان می‌زند و با بوی سیگار به میزهای خود برمی‌گردند. معمولا مکالمات مهم و رازهای این افراد، در زمان سیگار کشیدن به گوش هم‌پیک‌های آنها می‌رسد. خیلی از این افراد ۷ بار در سال سیگار را ترک می‌کنند.

#فندک_کو؟

 

فوتبالی‌ها

عده‌ای به صورت پیوسته کری فوتبالی می‌خوانند و سر صبحانه، ناهار، وقت اداری، وقت حساس و همه زمان‌ها با هم کری می‌خوانند. اگر شرایط طوری باشد که آنها نتوانند درباره فوتبال صحبت کنند، با انگشت و لب‌زدن و حرکت چشم، معنی حرف خود را به یکدیگر می‌رسانند.

#ورزش۳

 

سریالی‌ها

عده‌ای همیشه با یک هارد در دست، به دنبال سریال هستند و یا دارند سریال‌های خود را به دیگران می‌دهند. آنها علاقه زیادی به واژه «اسپویل» دارند و معمولا یا اسپویل می‌کنند و یا اسپویل می‌شوند. سریالی‌ها به پیشواز فصل جدید گیم‌آوترونز رفته‌اند.

#جان اسنو

 

عاشقان چای

افراد پرتعدادی معتاد به چای هستند. این افراد قبل و بعد از هر اتفاق، بعد از هر وعده غذایی و در حین بحران‌ها چای می‌نوشند. آنها اگر کلافه یا خوشحال باشند، اگر برف ببارد یا هوا داغ باشد و اگر پرانرژی باشند یا خسته، همیشه با یک لیوان چای ذوق‌زده می‌شوند.

#کی_چای_می‌خوره؟

 

مخالفان همیشگی

این دسته بعد از هر اتفاق سکوت می‌کنند و چند ثانیه بعد از اولین نظر، با آن حرف مخالفت می‌کنند. اگر همه با یک موضوع موافق باشند، این افراد دوست دارند مخالفت کنند و از این قضیه به صورت قلبی خوشحال می‌شوند.

#فقط_من_می‌فهمم

 

بی‌حاشیگان

بی‌حاشیگان تحت هر شرایطی سرشان به کار خودشان بوده و معتقدند بهترین کار همین است. این عده بی‌حاشیه‌ترین افراد هر کسب‌وکار هستند و کسی یادش نمی‌آید آخرین باری که نظر داده‌اند، کی بوده است.

#سکوت

4 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    بی مزه

    1. آرش ترابی می‌گوید

      با سپاس از دیدگاه شما 🙂

  2. سمیع امامی دانالو می‌گوید

    جناب آقای ترابی
    عرض سلام و احترام
    تشکر ویژه از طنز واقعی و در کمال ناباوری تلخ حاکم بر فضای کسب و کارهای امروز ، علی الخصوص صنعت پرداخت که با قلم زیبای حضرتعالی نگارش شده است . تجربه اینجانب بیش از ۲۰ گونه هست . . . ولی با توجه به اینکه جنابعالی شیره کلام را تحریر کردید ، بنده هم به ۲ مورد دیگر از این گونه بسنده می کنم : ۲۱ – گونه ای از همکاران و مدیران بالا دست با تخصص و تبحر خاص در زیراب زنی و تخریب شخصیت کاری،اجتماعی و فردی شما به هر نحو ممکن جهت پوشش ضعف توان فنی خود،حفظ بقاء خود به هر شکل ممکن برای فسیل شدن در یک مجموعه و . . . ۲۲ – گونه ای از همکاران و مدیران قبلی که بعد از استعفای شما از محل کار قبلی همچنان لطف و محبتشان شامل حال شما بوده و هست . اینگونه افراد چون به آرامش بعد از استعفای شما نرسیده اند همچنان در استعلام های بعد از جایگاه کاری و فنی شما توسط شرکت های رقیب با نهایت تلاش بی وقفه و . . . در جهت تخریب شما بوده و هستند . و . . . و . . . و . . .
    ارادتمند
    سمیع امامی دانالو

  3. مهرداد می‌گوید

    خوب بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.