با مصوبه بانک مرکزی، مهلت اعطای تسهیلات کمکودیعه مسکن از محل منابع بانکی موضوع ماده (4) قانون جهش تولید مسکن تا پایان شهریورماه سال 1402 تمدید شد.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک در بخشنامهای خطاب به بانکهای عامل اعلام کرد: «حسب تصمیمات متخذه در این بانک مقرر شد به منظور حمایت از مستأجرین و در راستای اجرای مصوبه مورخ 3/3/1401 شورای پول و اعتبار، اعطای تسهیلات کمکودیعه مسکن از محل منابع بانکی موضوع ماده (4) قانون جهش تولید مسکن در قالب سقف کلی مصوب شورای پول و اعتبار مورخ 3/3/1401 (400 هزار میلیارد ریال) و سهمیههای ابلاغی به بانکهای عامل تا پایان شهریورماه سال 1402 تداوم یابد.»
گفتنی است 20 بانک به عنوان بانکهای عامل نسبت به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن اقدام میکنند و در سال گذشته از تاریخ ۶ تیر (زمان ارسال دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی و ابلاغ به بانکها) تا 14 اسفندماه در قبال تسهیلات ودیعه مسکن 248 هزار و 824 پرونده تشکیل شد که از این تعداد 217 هزار و 577 نفر به میزان 12 همت تسهیلات دریافت کردند.
یادآور میشود متقاضیان دریافت تسهیلات کمکودیعه مسکن میبایست با مراجعه به سامانه جامع طرحهای حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی ثبتنام کرده تا پس از تأیید احراز شرایط و معرفی به بانک نسبت به تکمیل مدارک اقدام کنند.
لازم به ذکر است، سقف تسهیلات ودیعه مسکن برای مشمولان در تهران ۱۰۰ میلیون تومان، کلانشهرها ۷۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها نیز ۴۰ میلیون تومان است.