محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی، به آمریکا رفت

محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی، به آمریکا رفت

رئیس کل بانک مرکزی در راس یک هیات بلند‌پایه از مقامات اقتصادی کشور برای شرکت در اجلاس بهاره بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به امریکا سفر کرد.

نشست مشترک صندوق بین المللی پول (IMF) و گروه بانک جهانی (World Bank Group)‌ همه ساله در دو نوبت و با حضور رؤسای کل بانک‌های مرکزی و وزرای اقتصادی و دارایی کشورهای عضو برگزار می‌شود.

اجلاس بهاره در اواخر فروردین ماه و اجلاس پائیزه (سالانه) به طور معمول در اواسط مهر ماه در واشنگتن برگزار می‌گردد و هر سه‌ سال یک بار نیز یکی از کشورهای عضو به عنوان میزبان اجلاس سالانه تعیین می‌شود.

در اجلاس بهاره امسال نیز که‌ در روزهای 22-20 آوریل 2012 (3-1 اردیبهشت1391) برگزار می شود، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه به منظور شرکت در اجلاس یاد شده عازم واشنگتن شدند.

از مهمترین نشست‌های این اجلاس، می‌توان به میزگردهای اقتصادی با حضور مقامات ارشد صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، نشست وزرا و روسای کل گروه 24، نشست معاونین گروه 24، اجلاس کمیته پولی و مالی بین المللی (IMFC) و کمیته توسعه (DC) اشاره نمود.

حضور مقامات بانکی و اقتصادی کشورها در این اجلاس فرصت مناسبی را فراهم می‌آورد، تا ملاقات‌هایی میان روسای کل و سایر اعضای هیات‌های اعزامی از کشورهای مختلف در راستای افزایش ارتباط و همکاری‌های بانکی و اقتصادی فیمابین صورت گیرد.

قرار است بهمنی در حاشیه جلسات یاد شده، ملاقات‌هایی با مسئولین ارشد بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف پیرامون موضوعات مورد علاقه و گسترش همکاری‌های بانکی، اقتصادی و منطقه‌ای داشته باشند.

در این راستا، پیش بینی شده است جلسه‌ای نیز میان مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول، روسای کل، وزرای اقتصاد و روسای منطقه‌ای حوزه خاورمیانه و شمال آٰفریقا نیز برگزار‌ شود‌.

منبع: فارس

نمایش لینک کوتاه
لینک کوتاه: https://way2pay.ir/4uwm کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی