راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نخستین شعبه بانکی بدون کارمند در چین افتتاح شد

«اژدهای کوچک»، معادل واژه Xiao Long، تنها کارمند روباتی در اولین شعبه بدون کارمند و تمام اتوماتیک بانک China Construction در کشور چین است.

این روبات، که حکم نگهبان بانک را هم دارد، می‌تواند با مشتری‌ها مکالمه برقرار کند و کارت‌های بانکی را دریافت کند و افتتاح حساب انجام دهد و به سوال‌های پایه‌ای نیز پاسخ دهد.

پس از اینکه مشتریان این شعبه مکالمه ابتدایی را با اژدهای کوچک انجام می‌دهند، از یک گیت الکترونیک عبور می‌کنند که در آن چهره و کارت‌های شناسایی‌شان اسکن می‌شود. سری بعدی که مشتری وارد این شعبه شود، همان تشخیص چهره کافی است تا تمام اطلاعات مشتری را آماده کند.

در داخل شعبه نیز دستگاه‌های خودپرداز نیز خدماتی مانند افتتاح حساب، انتقال پول و تبادل ارز خارجی را به مشتریان ارائه می‌دهند.

علاوه بر اژدهای کوچک، روبات دیگری نیز در داخل شعبه انتظار مشتریان را می‌کشد و همچنین یک اتاق VR و یک خط ویدیویی هم برای افرادی که بخواهند با یک کارمند انسانی صحبت کنند، تدارک دیده شده است.

تعداد بسیار زیادی دورببن‌های امنیتی هم در این شعبه وجود دارد که با دیدن هرگونه حرکت مشکوکی، یک نگهبان انسانی به سرعت به محل وارد می‌شود.

استفاده از روبات در صنایع مختلف چینی روندرو به رشدی داردو درواقع ظهور و توسعه صنعت روباتی چین، یک برنامه 5 ساله است که هدفش ایجاد حداقل صد هزار روبات صنعتی تا سال 2020 است.

منبع: The Guardian

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.