راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بازدید معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از شتاب‌دهنده فارابی

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت دکتر ستاری با هیئت همراه، دکتر صدوق ریاست دانشگاه شهید بهشتی، دکتر پرند رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و دکتر کمال خرازی وزیر خارجه اسبق کشور از شتاب‌دهنده فارابی بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید پویا کندری مدیرعامل شتاب‌دهنده فارابی به معرفی شتاب‌دهنده تخصصی فناوری‌های مالی در کشور پرداخت و به مشکلاتی در خصوص فعالیت‌های استارت‌آپی در کشور اشاره کرد. پس‌ازآن استارت‌آپی‌‌های شتاب‌دهنده فارابی خود را معرفی کردند.

اولین استارت‌آپ، آوانس بود، فهیمه قهاری مؤسس آوانس این‌گونه در مورد استارت‌آپس می‌گوید: «آوانس یک‌راه حل مبتنی بر اینترنت اشیا برای صنعت خودرو است که طیف وسیعی از خدمات را به رانندگان، راهنمایی و رانندگی، شرکت‌های بیمه، شرکت‌های لیزینگ، ناوگان حمل‌ونقل ترابری و مسافربری ارائه می‌دهد.»

دومین استارت‌آپ هوشمند سهم بود، سعید سعادتیان مؤسس هوشمند سهم ضمن ارائه توضیحات لازم بیان داشت: «این استارت‌آپ ارز رمز‌نگاری شده در بازار بورس را شناسایی می‌کند و تاکنون ۸ هزار کاربر را جذب کرده است.»

امیرحسین یافتیان مدیر مارکتینگ فینوپا این‌گونه فینوپا را معرفی می‌کند، فینوپا پلتفرم معاملات آنلاین، بازار استارت‌آپ‌های بازار سرمایه و ارائه‌دهنده زیرساخت بورسی و بانکی است.

به ترتیب نوبت استارت‌آپ‌های صد تحلیل و استلار رسید، فرشاد شبانکاره مؤسس صد تحلیل این‌گونه توضیح می‌دهد: «سایت صد تحلیل به علاقه‌مندان حوزه بازار سرمایه که تخصص و وقت کافی برای تحلیل بازار را ندارند، بهترین تحلیلگران بورس را رتبه‌بندی و معرفی می‌کند تا سرمایه‌گذاران بتوانند با بررسی و مقایسه آن‌ها، از مشاوره این افراد حرفه‌ای برای خریدوفروش خود بهره ببرند و همراه با آن آموزش ببینند.»

محمدرضا جعفر زاده و امین فلاح کسب‌وکار خود را این‌گونه معرفی می‌کنند: «استلار ارائه‌دهنده راهکارهای الگوریتمی بازار سرمایه و بدهی در تحلیل و پیش‌بینی، اجرای معاملات، سبد گردانی و بازار گردانی با استفاده از دانش مالی و تجربه بازار است.»

درنهایت نوبت به رندینو و فینتو رسید، رندینو استارت‌آپی در حوزه پول خرد است. پول‌هایی که باوجود کوچک بودن، در کنار یکدیگر می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

فینتو یک سیستم آنلاین حقوق و دستمزد است که مباحث بیمه مالیات و … را برای کسب‌وکارها آسان می‌سازد.

در آخرین ایستگاه شتاب‌دهنده فارابی دکتر سراغ استارت‌آپ‌ زیبال کرد، مهدی فاطمیان عنوان کرد: «زیبال یک پرداخت یار است که تسهیم مبالغ واریزی به نسبت‌های مشخص بین یک یا چند حساب مختلف با نسبت‌ها یا مبالغ دلخواه شما در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌سازد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.