راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حمل پول نقد بالای ۱۰ هزار دلار در استرالیا به‌زودی ممنوع می‌شود

دولت استرالیا اعلام کرد از ماه جولای سال ۲۰۱۹ هرگونه نقل‌وانتقال پول نقد بالای ۱۰ هزار دلار ممنوع خواهد بود. کانبرا اعلام کرده است این اقدام باهدف جلوگیری از فرار مالیاتی، پول‌شویی و حمایت مالی از تروریسم انجام می‌شود.

به گزارش دنیای اقتصاد، افراد باید برای انتقال پول بیش از این میزان از کارت‌های اعتباری و چک‌های مسافرتی و بین‌بانکی استفاده کنند. یکی از مزایای این اقدام برای دولت استرالیا این است که بازار تنباکوی این کشور که میزان مالیات آن نیز بسیار بالاست باروی آوردن به نقل‌وانتقال دیجیتالی منافع زیادی برای دولت کانبرا خواهد داشت.

اسکات موریسون، خزانه‌دار دولت استرالیا این سهم دولت برای باندهای خلاف‌کار تروریست‌ها و آن‌ها که می‌خواهند از پرداخت مالیات فرار کنند یا اینکه از فرار مالیاتی افراد دیگر سودجویی کنند، خبر بسیار بدی خواهد بود. با کنار گذاشتن فرار مالیاتی و حمایت مالی از تروریسم هدف اصلی دولت استرالیا از اجرای چنین سیاستی جلوگیری از فرار مالیاتی بازار تنباکو و سیگار است؛ چراکه دولت استرالیا بیشترین میزان مالیات را از سیگار و تنباکو در دنیا می‌گیرد.

در حال حاضر هر بسته سیگار یا تنباکو در استرالیا حدود ۴۰ دلار است و به همین دلیل تعجبی ندارد که افراد برای عدم پرداخت مالیات در این کشور در بازار تنباکو یا سیگار از پول نقد به‌جای نقل‌وانتقالات بانکی استفاده کنند تا بتوانند با عدم پرداخت مالیات سود بیشتری کسب کنند. بنا به اعلام سازمان خزانه‌داری استرالیا این کشور سالانه ۵۰ میلیارد دلار از محل استفاده از پول نقد به‌جای نقل‌وانتقالات بانکی و فرار مالیاتی درآمد از دست می‌دهد. یکی از اهداف ایران نیز از اجرای سیاست مشابه ارزی، جلوگیری از فرار مالیاتی و شکل‌گیری بازارهای سیاه بدون حضور نظارت‌های بانکی بود. از دیگر اهداف اجرای این سیاست می‌توان به جلوگیری از ذخیره‌سازی غیرقانونی یا قاچاق ارز در کشور توسط افراد سودجو اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.