راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فیس‌بوک به‌دنبال ارائه ارز رمزنگاری‌شده خودش است

فیس‌بوک که پیشتر اعلام کرده بود قصد دارد تا جنبه‌های مثبت و منفی استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده را بررسی کند، به‌تازگی خبر داده که شاید ارز رمزنگاری‌شده مختص خودش را راه‌اندازی کند.

این ارز احتمالی فیس‌بوک امکان خریدوفروش کالاهای مختلف از طریق این شبکه اجتماعی را، بدون استفاده از ارز دولتی، برای کاربران فراهم می‌کند.

البته هنوز مشخص نیست که فیس‌بوک دقیقا می‌خواهد چطور از ارز رمزنگاری‌شده خودش استفاده کند اما این ارز مشابه بیت‌کوین، امکان خریدوفروش بین‌المللی کالا از طریق بازار آنلاین فیس‌بوک را برای افراد فراهم می‌کند.

هفته گذشته فیس‌بوک تیم جدیدی تشکیل داد تا به طور خاص روی موضوع زنجیره بلوک تمرکز داشته باشند و دیوید مارکوس، مدیر سرویس پیام‌رسان خودش را برای نظارت روی این بخش، به تیم جدید فرستاد.

مارکوس پیشتر سابقه فعالیت و همکاری با شرکت پی‌پل و صرافی ارزهای رمزنگاری‌شده کوین‌بیس را دارد.

سخنگوی فیس‌بوک در ایمیلی که برای مجله فورچون فرستاده بود توضیح داد که این شرکت هم درست همانند دیگر شرکت‌ها در حال بررسی چگونگی بهره‌بری از فناوری زنجیره بلوک است.

بریجت ون کرالینجن مدیر بخش زنجیره بلوک شرکت IBM هم با شنیدن این خبر گفت: «فناوری زنجیره بلوک می‌تواند به فیس‌بوک برای مقابله با برخی از اختلافات اخیر حریم خصوصی داده‌های شرکت کمک قابل توجهی کند.»

منبع: Fortune

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.