راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مبادله پایاپای، شیوه جدید مقابله با بحران در ونزوئلا / ارز پترو هم به کار نیامد

باتوجه به اینکه بولیوار کشور ونزوئلا روزبه‌روز بی‌ارزش‌تر می‌شود، مردم این کشور بیشتر و بیشتر به سمت  اقتصاد دادوستد پایاپای می‌روند.

باتوجه به بحران مالی که در این کشور وجود دارد و گریبان‌گیر مردم است، در خیابان‌ها شاهد کسانی هستید که برای مثال از نان باگت به‌عنوان یک شیوه پرداختی استفاده می‌کنند و یا اینکه فروشندگان به ازای شکر، به مردم آرد ارائه می‌دهند.

شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و اتاق‌های گفتگو هم تمرکز ویژه‌ای روی این موضوع گذاشته‌اند و دلیلش هم این است که تقریبا هرجایی که در این کشور می‌روید با این شیوه پرداخت و تبادل پایاپای روبه‌رو می‌شوید.

بلومبرگ درباره اوضاع ونزوئلا نوشته است: «یک سلمانی هست که به ازای دریافت گیاه یوکا، موز و یا تخم‌مرغ موهای شما را کوتاه می‌کند، به ازای یک کارتن سیگار شما می‌توانید با ماشین در شهر جابجا شوید و رستورانی هست که به ازای دریافت یک بسته دستمال سفره به شما غذا می‌دهد.»

رئیس‌جمهور ونزوئلا، نیکولاس مادورو، ارز رمزنگاری‌شده پترو را به‌عنوان راه‌حلی برای کنترل بحران مالی کشور راه‌اندازی کرد؛ اما گفته می‌شود که او از قدرت خودش سواستفاده کرد و از این ارز به‌عنوان شیوه‌ای برای پول‌شویی استفاده می‌کند.

دونالد ترامپ هم چندوقت پیش خریدوفروش ارز پترو را در ایالات متحده ممنوع کرد.

منبع: Fortune

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.