راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت بازرگانی مبناکارت آریا چه برنامه‌های برای سال 97 دارد؟ / حیدرپور: بر اساس نیاز مشتریان گام برمی‌داریم

شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا، تأمین و تجهیز سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای بانکی را به عهده دارد و از سال ۸۶ در این حوزه مشغول به فعالیت است. واحد خدمات پس از فروش این شرکت به دلیل تمرکز این شرکت بر توسعه خدمات پس از فروش، از ابتدای مهرماه ۱۳۹۶ راه‌اندازی شد. این شرکت سال جدید را هم با حضور در نمایشگاه سیملس آغاز کرد و با دستگاه‌های جدید Cashless و cash depositor (دستگاه دریافت وجه نقد) قرار است مسیر توسعه خود را در سال جاری ادامه دهد.

برای بررسی برنامه‌های شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا در سال 1397 و دستاوردهای این شرکت در سال گذشته با مهرداد حیدرپور، مدیرعامل بازرگانی مبنا کارت آریا گفتگو کردیم که مشروح آن در ادامه آورده می‌شود.

مهرداد حیدرپور، مدیرعامل شرکت بازرگانی مبناکارت آریا، در رابطه با رویدادهای سال 96 در این شرکت گفت: «تمرکز ما در سال گذشته برروی توسعه خدمات پس از فروش بود. سعی کردیم در این مورد بحث‌های زیرساختی را آماده کنیم. در همین راستا ساختمانی در خیابان آفریقا برای خدمات پس از فروش ایجاد و از واحد ستادی شرکت جدا شد تا این بخش، در یک موقعیت کاملاً تخصصی فعالیت خود را ادامه دهد. با افتتاح این واحد نیز بسیاری از مشتریان بانکی، جهت افتتاح و بازدید از این ساختمان، حضور پیدا کردند.»

او به نشست نمایندگان شعب بازرگانی مبنا کارت آریا در سال گذشته اشاره کرد و گفت: «نمایندگان شعب ما در حال سرویس دهی و پشتیبانی به مشتریان در سراسر کشور هستند و کسانی که سال گذشته در این سمینار شرکت کرده بودند، دغدغه‌های خود را مطرح کردند. ما سعی کردیم ضمن ارائه راهکارها برای رفع این مسائل، روابط خود را با نمایندگان تسهیل کنیم تا سرویس‌های مطلوبی را در کشور ارائه دهیم. به عبارتی تلاش کردیم این ساماندهی را در سال 1396 داشته باشیم.»

مدیرعامل شرکت بازرگانی مبناکارت آریا با بیان اینکه در سال 1396 توسعه محصول را در اولویت برنامه‌های خود قرار دادیم، گفت: «در بخش تحقیق و توسعه شرکت، بررسی‌ها را انجام دادیم و محصولاتی مانند Passbook شعبه‌ای و دستگاه کارت‌خوان اندروید را برای ارائه در بازار نهایی کردیم. محصول Cashless ما نیز آماده شده که در سال 1397 به فروش خواهد رسید. همچنین در آغاز سال جاری، مجوز شاپرک را گرفتیم.»

حیدرپور با بیان اینکه سال سختی در پیش داریم، گفت: «اولین برنامه ما در آغاز سال 97 حضور در نمایشگاه سیملس 2018 بود که فروردین‌ماه در دبی برگزار شد. نمایشگاه پرباری بود و هیات‌های بانکی به دعوت ما در این نمایشگاه حاضر شده بودند و از نزدیک با فعالیت‌ها و محصولات جدید بازرگانی مبنا کارت آشنا شدند. همچنین در این رویداد با شرکایی در رابطه با مسائل تجاری صحبت کردیم. به طور کلی روند رضایت بخشی را شاهد بودیم. اتفاقات و نتیجه‌گیری‌ها نیز در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.»

او در ادمه به محصولات ارائه شده این شرکت در سال 1397 اشاره کرد و گفت: «دستگاه جدید شرکت بازرگانی مبناکارت آریا، cash depositor است که نمایندگی آن را از شرکت GRG گرفته‌ایم و جزو دستگاه‌هایی است که از حدود 10 روز پیش آن را در بازار ارائه داده‌ایم. این دستگاه به صورت آفلاین پول را دریافت و فیش پرداخت می‌کند و هم داخل شعب و هم در بازار خرده فروشی کاربرد دارد. ناگفته نماند برنامه‌ریزی بازرگانی مبنا کارت آریا در سال 97 برروی نماینده‌های فروش این شرکت در سراسر کشور است.»

حیدرپور با اشاره به فعالیت شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا در زمینه شعبه بانکی و تجهیزات آن گفت: «مشتریان به دنبال این هستند که به جهت هزینه‌های بالا از تعدا شعب خود بکاهند و سرویس‌دهی خود به مشتریان را در فضاهایی با ابعاد و نیروهای کمتر انجام دهند. این تجربه‌ای است که در دیگر کشورهای دنیا هم به وجود آمده اما در کشورهای پیشرفته هم هنوز این شعب هستند که فعالیت‌های خود را ادامه و سرویس‌های لازم را ارائه می‌دهند. ما سعی می‌کنیم در سال جاری بر اساس نیاز مشتریان قدم برداریم.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا تحولات ارزی روند کسب‌وکاری شما را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: «ما شرکت تأمین کننده کالا و مهندسی بازرگانی هستیم و براساس سیاست ارز جدید کشور، خود را تطبیق و با بررسی شرایط و هم جهت با حوزه بانکی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهیم؛ هرچند آغاز سال است و سیاست‌های بانک مرکزی در قبال شرکت‌های واردکننده که ارز چگونه به آنها تخصیص یابد هنوز شفاف نشده است اما به طور کلی اگر سیاست جدید، این باشد که همه مسائل از طریق بانک‌ها انجام شود و ثبت سفارش و ورود کالا بر اساس قوانین مشخص و مدونی صورت گیرد و ارز به شرکت‌ها با یوروی 5200 تومان تخصیص داده شود از دیدگاه من سیاست خوبی است. به این ترتیب انتقال پول تنها از طریق صراف‌ها نیست و مزیت این کار این است که شرکت‌های ریشه‌دار و بزرگ می‌توانند ضمن ادامه حیات، درآمدزایی و حاشیه سود و … را برنامه‌ریزی کنند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.