راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در اختتامیه فین‌استارز ۲۰۱۸ چه گذشت؟

فین‌استارز 2018 هم‌زمان با نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. فین‌استارز ۲۰۱۸، گردهمایی استارت‌آپ‌ها و فعالان فین‌تک با هدف رفع نیازهای فناورانه بازارهای مالی کشور استارت‌آپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران، ایده‌پردازان و به طور کلی کنشگران این عرصه برپا شده بود. اختتامیه این نمایشگاه پنج شنبه 30 فروردین‌ماه 97 برگزار شد.

دکتر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران اولین سخنران این مراسم بود. او گزارشی در خصوص فین‌استارز ۲۰۱۸ ارائه داد.

هامونی اظهار کرد: «اتصال فین‌تک و حسابرسی از اتفاقات خوب این رویداد بود. در مورد تکنولوژی بلاک‌چین هم در این رویداد صحبت‌های خوبی به عمل آمد و استارت‌آپ‌های این حوزه حضور خوبی داشتند.»

مدیرعامل فرابورس ایران ادامه داد: «تامین مالی یک دستاورد خوب برای استارت‌آپ‌ها در این رویداد بود. فین‌استارز به یک پلتفرم تامین مالی تبدیل شده و فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها در این رویداد به خوبی معرفی می‌شوند و اینجا به فرصت خوبی برای فعالان استارت‌آپی تبدیل شده است.»

دکتر شاپور محمدی رئیس سازمان بورس سخنران بعدی این رویداد بود .

محمدی عنوان کرد: ‌«بخش سنتی اقتصاد برای رشد مستلزم نوآوری است. برای نجات بخش سنتی اقتصاد باید فناوری‌های جدید را توسعه دهیم. باید به فناوری‌های مالی در ایران توجه بیشتری شود .»

رئیس سازمان بورس افزود:‌ «در حوزه مقررات از سال ۹۵ بارها گفتیم که سازمان بورس آمادگی کامل برای گسترش فعالیت‌ها دارد. دکتر ستاری هم این وعده را دادند و امیدواریم که با این تعامل سازمان بورس و معاونت علمی ریاست جمهوری به جاهای خوبی برسیم.»

زارعی رئیس پارک علم  و فناوری دانشگاه تهران سومین سخنران مراسم اختتامیه فین‌استارز ۲۰۱۸ بود.

زارعی بیان کرد: «وقتی از فین‌تک و اینشورتک حرف می‌زنیم، بیشتر افراد تصور می‌کنند منظور ما صرفا حوزه فناوری اطلاعات است. در دانشگاه تهران آمادگی داریم در بخش‌های زیر سرمایه‌گذاری کنیم.»

رئیس پارک علم  و فناوری دانشگاه تهران از سرمایه‌گذاری در حوزه‌های بانکداری، اینشورتک ،راه حل برای پشتیبانی کسب‌وکار، بانکداری خرد، P2P learning و  Pfm خبر داد و گفت: «پارک علم وفناوری دانشگاه تهران به کمک فرابورس امیدوار است که به استارت‌آپ‌ها کمک خوبی بکند.»

در ادامه مراسم اختتامیه فین‌استارز 2018، استارت‌آپ بیمه بازار که پارسال در این نمایشگاه حاضر شده و تواسنه بود سرمایه‌گذار پیدا کند رونمایی شد.

تیموری مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان و فرحی مدیر عامل بیمه بازار به روی صحنه آمدند و در خصوص همکاری‌شان صحبت کردند.

در قسمت بعدی، آشتیانی مدیر تحقیق و توسعه سیتکس در مورد بلاک‌چین به صحبت پرداخت. آشتیانی گفت:‌ «یکی از مهم‌ترین ارکان انقلاب صنعتی چهارم، بلاک‌چین است.» او در خصوص ارزهای رمزنگاری‌شده صحبت کرد و مکانیسم‌های امن‌سازی بلاک‌چین را برشمرد. مدیر تحقیق و توسعه سیتکس از بورس درخواست کرد که به بلاک‌چین توجه زیادی انجام دهد.

رایان بورس، سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، شتاب‌دهنده فارابی و استارت‌آپ فینوپا یک تفاهم‌نامه مشترک همکاری امضا کردند.

مروج از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، کندری و قاسمی از شتاب‌دهنده فارابی و یافتیان از استارت‌آپ فینوپا در خصوص این تفاهم‌نامه صحبت کردند.

مدیرعامل مرکز مالی ایران نقوی سخنران بعدی اختتامیه فین‌استارز 2018 بود.

نقوی در خصوص مرکز مالی ایران صحبت کرد . توضیح داد:‌ «در مرکز مالی ایران از استارت‌آپ فرانش حمایت کردیم. در نمایشگاه امسال به بحث دیتا که خیلی داغ بود، پرداختیم. در مرکز مالی ایران داده‌هایی آماده هستند و اطلاعات مبادلاتی در خصوص بازار سرمایه داریم که به راحتی در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار می‌دهیم. حوزه تکنولوژی هیجان برانگیز است و امیدوارم دچار این هیجان نشویم و در فضایی منطقی کار کنیم.»

تفاهم‌نامه ارزیابی تکنولوژی سیناتک و نولاتک هم در این رویداد رونمایی شد. فراهانی از نولاتک در خصوص این استارت‌آپ صحبت کرد و از کاربرد هوش مصنوعی در این استارت‌آپ خبر داد.

زرگرپور از سیناتک گفت: «ما یک( CVC شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیری شرکتی) هستیم که بنیاد مستضعفان سهامدار اصلی آن است. در رگولاتوری و قانون‌گذاری باید استارت‌آپ‌ها و vcها هم درگیر شوند تا قانون‌های بهتری وضع شود.

برنامه بعدی مراسم اختتامیه، مدیران 5 استارت‌آپ این دوره به روی صحنه آمدند و از توافقنامه‌های در شرف امضا بر روی کسب‌وکارشان صحبت کردند.

نمایندگانی از مدیریت سرمایه استلار، استارت‌آپ رده، عملیات هوشمند برنا، استارت‌آپ پی‌گام و استارت‌آپ آسان بورس از استارت‌آپ‌هایشان گفتند و امیدار بودند بتوانند با جذب سرمایه‌گذاران، کسب‌وکار خود را بهبود دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.